Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Na zeer vele Citroens en veel startleed kies ik nu steeds voor een ruilstartmotor. Dan weet je dat je in één keer het probleem definitief hebt opgelost.
Vooral bij een DS type is in- en uitbouwen een rotklus, liefst niet meerdere malen omdat revisie/reparatie toch net niet goed bleek te zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Bij een ID19 van 1967 is het uitbouwen van de startmotor een fluitje van een cent door de aanwezigheid van het enkelvoudige uitlaatspruitstuk. Meer dan 30 minuten kan het niet duren, het zijn maar een paar boutjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Okee.
Voor amateurs zoals wij toch niet meer dan 1,5 uur
Ik heb zelf het meeste moeite gehad met dat schild.
Dat moet je dus gewoon met enig geweld eruit rossen.
Nou had ik wel een dubbele uitlaat…
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Een ID19 met bendix type startmotor heeft geen hitteschild om de startmotor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Okee, 1 uur dan…