3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Weer een Turbo 2 gekocht vandaag
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juni 2016 08:51 AM
  [ # 31 ]
Patrick Kessels schreef:

Verder iemand interesse in het gehele blok ?

Break23M wellicht, voor inbouw in zijn recent aangeschafte Limousine welke terug getransformeerd woordt naar Prestige?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 04 juni 2016 12:24 AM
  [ # 32 ]
Arjan Verkade schreef:
break23m schreef:

In deze tijden van milieu-eisen, weet iemand of dat katalysator gedoe is om te zetten op een turbo die zonder geleverd is? Of is er onder de kap dan ook van alles anders?

Wat er in elk geval anders is M25/666 vs M25/667
- Cilinders (oftewel de motor zelf, vandaar ook een ander motornr)
- Lambda uitlaat
- Kat in middendemper
- Kabelboom
- ECU
- AEI
- Luchtmassameter
- Benzine dampen circulatie systeem

Of je het allemaal kan laten werken zonder alles over te bouwen weet ik niet Wink

Ik ben een T2 aan het opknappen en ik woon binnen de milieuzone van Rotterdam…maar dat ding krijg ik dus binnen de uitstoot marge! (hier wat zelf oppeppend gevloek). Maar wat ik begrepen heb is dat je met nieuw motormanagement (dan verander je feitelijk toch alles aan de aansturen van de motor) je ook een kat er onder kunt zetten. Een tip die ik daarbij kreeg was om te kiezen voor een sportkatalysator: wel de filter, niet het vermogensverlies. Goed je kat moet wel even opwarmen om zijn effect te hebben…maar een kniesoor die daar op let als ze zo’n fraai glimmende CX voorbij zien zweven.

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 04 juni 2016 02:42 AM
  [ # 33 ]
Patrick Kessels schreef:

...
Voor er overigens nog misstanden ontstaan over onderdelen. De complete dakconstructie motor met schuifdak en dergelijk hemel wat erbij hoor en stijlen zijn inmiddels ook verkocht !
...

Smile zelfs de afvoertuitjes van de waterbak onder het schuifdak waren nog heel!
Nogmaals dank Patrick!

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 04 juni 2016 02:53 AM
  [ # 34 ]
René Jongejan schreef:

... volgens mij is Patrick bedreven in het samenstellen van weer werkende displays. ....

En dat is voorzichtig uitgedrukt: ik kijk dagelijks naar een perfect werkend display, omdat Patrick de boel vakkundig gereviseerd heeft. De achterliggende printplaten zijn het probleem niet, maar de onbeschadigde LCD’s (geen witte vlekken) moet je zelf aanleveren, zodat je Patrick kunt vragen of hij daarmee een perfect werkend display wil maken.
De temperatuur-LCD’s zijn overigens onderling uitwisselbaar en kunnen dus ook van een 3-bak in 4-bak gebruikt worden.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 juni 2016 09:10 AM
  [ # 35 ]
le look le plus cool schreef:

Een tip die ik daarbij kreeg was om te kiezen voor een sportkatalysator: wel de filter, niet het vermogensverlies.

Een katalysator is absoluut geen filter.
Chemisch gezien is een katalysator een stof, die aanwezig moet zijn om de reactie tussen twee andere stoffen te laten verlopen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 juni 2016 11:01 AM
  [ # 36 ]
René Jongejan schreef:
le look le plus cool schreef:

Een tip die ik daarbij kreeg was om te kiezen voor een sportkatalysator: wel de filter, niet het vermogensverlies.

Een katalysator is absoluut geen filter.
Chemisch gezien is een katalysator een stof, die aanwezig moet zijn om de reactie tussen twee andere stoffen te laten verlopen.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar volgens mij wordt zowel de chemische stof katalysator genoemd als de gehele kast in je uitlaatsysteem. Die kast haalt de nare gassen eruit maar dat is inderdaad een beetje een leken uitleg, de gassen worden immers omgevormd waarbij de chemische truc is dat de katalysator (stof en kast Wink ) wel ge-bruikt maar niet ver-bruikt.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 08 juni 2016 08:13 PM
  [ # 37 ]

Goedenavond allemaal.

Vandaag weer aan de sloop turbo bezig geweest. Nog even en dan is het oud ijzer 😉
Ik ga nu bijna aan het blok beginnen. Zijn er liefhebbers voor de complete motor met
electronica ? Of liefhebbers voor losse onderdelen onstekingscomputer luchtmassameter bosch jettronic ?
Het betreft dus een motor uit een Turbo 2 met kat ?

Even melden als je nog iets moet hebben ?

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 08 juni 2016 10:38 PM
  [ # 38 ]

Goedenavond allemaal.

Intussen door gegaan met slopen in het motorruim.
Motor loopt nog voor gegadigden. Onderdelen luchtmassameter 0 280 202 101
de AEI de blackbox aan de bestuurderskant EC 003-ED 004 EA 85097
En de Jettronic van Bosch heeft nummer 0 280 000 354

Het blauwe brandstofpomp relais is er ook nog.

Bij interesse graag een mailtje.

Groeten Patrick

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 25 juni 2016 04:10 PM
  [ # 39 ]

hoe is de staat van je CX(-en) eigenlijk sinds die bizarre hagelbuien bij jou in de buurt? Had je ze binnen staan?

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 juni 2016 04:19 PM
  [ # 40 ]

Hey Frans.

Je kent me he ? En je weet hoeveel plek ik heb he ?
De sloper was gestript al afgevoerd. En mijn eigen inclusief de andere 2 auto’s stonden
veilig binnen.Wij hebben eigenlijk en gelukkig niks van schade.
Dat was inderdaad verderop in het dorp wel anders.

Groeten Patrick

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juni 2016 12:50 AM
  [ # 41 ]

Goed om te horen Patrick. Moest ook aan je denken!

Gr,
Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 juni 2016 12:02 PM
  [ # 42 ]

Hey Michiel.

Gelukkig inderdaad geen schade nu. Echter het heeft me wel aan het denken gezet om de auto aangezien er echt veel geld in zit te laten taxeren. Nu is ze gewoon standaard club verzekert en had ik mooi bot gevangen en zelf voor de kosten kunnen opdraaien als ze buiten had gestaan. Nu zal ik bij taxatie misschien niet alles vergoed krijgen dan, maar er komt dan wel een stuk tegemoet in de kosten.
Dus dat is het volgende wat we nu maar eens gaan doen very good

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook