Citroen C4 / 1.6 / 110pk / automaat - vraagjes
pclinde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 16-05-2016

Gepost: 06 juli 2016 01:01 AM

Hoi Allen,

Ik heb sinds twee maanden een Citroen C4 / 1.6 / 110pk automaat. Ik heb nu ongeveer +/- 2000km gereden, toch ervaar ik nog wat probleempjes:

- Stuurt trilt soms boven de 120 km per uur (meestal rond de 130), ideeën? Ik had informatie gelezen voer uitlijnen.
- Storinglampje airbag / piepje geeft de boordcomputer om de zoveel tijd aan.
- Cruise Control pakt hij niet goed, ook een error op de boordcomputer.
- Rond de 50/60km per uur / stationair hoor ik soms een zoem geluid van de motor, klopt dit? Voor de rest rijdt de auto als een trein! 

Nu is de auto in mei bij de garage geweest, hier is de airbag storing uitgelezen en zijn de stekkers / contacten opnieuw gesoldeerd, het was even stil, maar uiteindelijk kwamen de meldingen terug. Sad

Jammer genoeg heeft er ook een auto tegen de zijkant aangezeten, geen briefje achtergelaten. Hierdoor een lelijke vaag opgelopen, en een beetje blikschade. De dag nadat ik de auto in ontvangst had genomen zat er ook een lelijke kras over de andere zijde van het portier, waarschijnlijk een trapper geweest. Als ik zo mijn verhaaltje doe klinkt het als een hoop ongeluk. Wat adviseren jullie om de krassen op te poetsen? Of kan een goede polijstbeurt mij helpen? De krassen zijn naar mijn idee niet heel diep.

Toch ben ik erg blij met mijn C4, sommige dingen zijn incidenteel, zoals de krassen en blikschade… Jammer genoeg loopt de dader nog rond. Sad Is het handig om een grote beurt te doen, voor de gemoedstoestand en om een beter beeld te krijgen bij de auto? Ik heb ritten naar Eindhoven gemaakt (anderhalf uur), altijd als zeer comfortabel ervaren.

Extra:
- 142.500 kilometer op de teller
- Model dateert uit 2006
- APK tot maart 2017

Groetjes,
Pim

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 07 juli 2016 02:02 AM
  [ # 1 ]

Die trilling had ik ook, sinds ik nieuwe banden erop heb niet meer.
Aangezien ze geen uitlijning gedaan hebben ligt het volgens mij aan de balancering van de wielen.

De cruise controle geeft bij mij nu ook al tijdje hetzelfde probleem, probleem word ook vaker vernoemd in andere topics hier op het forum.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 07 juli 2016 02:04 PM
  [ # 2 ]

Cruisecontrol problemen is vaak een slechte schakelaar bij rem en/of koppelings pedaal. Erg simpel te verhelpen met een nieuwe schakelaar.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook