ID 19 P - dashboard in krimplak
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 22 juni 2016 11:34 AM

Ik wil het dashboard van mijn ID 19P opnieuw in de krimplak spuiten. Onlangs een radiopaneel gekocht bij Huub in ‘t Zandt en nu moet dat deel én het klepje van het dashboardkastje hetzelfde uiterlijk krijgen.
Ik lees op het forum diverse berichten, over VHT spuitbussen, tegenvallende resultaten en over diverse behandelmethoden. Volgens mij geen van alle echt enthousiaste berichten.
Wie kan mij informeren over briljante oplossingen, liefst met zoveel mogelijk praktische instructies? Wie weet een goed adres/merk voor de krimplak? Bestaat er een spuiterij die dat kan doen? Wat is trouwens het juiste kleurnummer van die dashboarddelen?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 22 juni 2016 03:05 PM
  [ # 1 ]

Wat ik wel eens heb gedaan met goed resultaat. Is toch VHT lak gebruiken hele dunne laag en toen dit goed uitgehard was er vervolgens een paar hele dunne lagen blanke lak erover heen gespoten. Bleef erg goed zitten en was slijtvast.

Succes!

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 22 juni 2016 03:16 PM
  [ # 2 ]

Aad,

Gewoon radiopaneeltje en dekseltje van het dashboardkastje naar Toon Langelaar van Citro-Classique in Borculo brengen. Die laat het spuiten in de juiste grijze krimplak. Het resultaat ziet er erg goed uit.

Mede-forumlid Alexander heeft dit ook laten doen bij Toon, hij heeft vast wel foto’s voor je van het eindresultaat.

Groet,

Geert

P.S. hopelijk is het gelukt met het speakerpaneel voor op de dorpel.

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 juni 2016 03:16 PM
  [ # 3 ]

Persoonlijk zou ik de oude inruilen voor een “nieuwe”
Bij Tone Langelaar kan dat.
Zelf doen is het vaak net niet zoals je gelezen hebt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 22 juni 2016 09:20 PM
  [ # 4 ]

Natuurlijk kan inruilen voor een “nieuwe”. Maar als je een origineel Radiomatic paneeltje inruilt (met ingestanste merknaam aan de bovenkant), zorg dan ook dat je een origineel Radiomatic paneeltje terugkrijgt. En geen universeel after-market paneel. Originele Radiomatic paneeltjes zijn immers tegenwoordig schier onvindbaar.

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2016 12:44 AM
  [ # 5 ]

Inruilen is de snelle optie,je kunt ook wachten tot het klaar is.
Duurt alleen wat langer Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 23 juni 2016 08:44 AM
  [ # 6 ]

Oké, dank voor al jullie antwoorden. Ik geloof niet dat ik er zelf aan ga beginnen. Ik lees wisselende verhalen over de resultaten. Ik neem contact op met Toon Langeraar over kosten etc. en let er uiteraard op dat ik mijn eigen Radiomatic-frontje weer terug krijg. Daar ben ik veel te blij mee! Dan kost het maar wat meer tijd, dat is niet zo’n ramp.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 juni 2016 01:05 PM
  [ # 7 ]
Gérard de Manque-Pôte schreef:

Aad,

Gewoon radiopaneeltje en dekseltje van het dashboardkastje naar Toon Langelaar van Citro-Classique in Borculo brengen. Die laat het spuiten in de juiste grijze krimplak. Het resultaat ziet er erg goed uit.

Mede-forumlid Alexander heeft dit ook laten doen bij Toon, hij heeft vast wel foto’s voor je van het eindresultaat.

Groet,

Geert

P.S. hopelijk is het gelukt met het speakerpaneel voor op de dorpel.

Ik had destijds wel de oude krimplak eraf laten halen door A parts Coating, weet eigenlijk niet meer of dat nodig was. Het resultaat was erg goed, ik zal nog eens kijken of ik er een foto van kan vinden.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 juli 2016 04:46 PM
  [ # 8 ]

Een betere foto heb ik helaas niet meer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook