Waar rekening mee te houden met trekken van caravan
Shaun81
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 17-06-2016

- Xsara Picasso 2.0 16v difference automaat
Gepost: 23 juli 2016 01:48 PM

Wil over 2 weken voor het eerst een caravan trekken 1200 kilo acter mijn Xsara Picasso 2.0 Exclusive bouwjaar 2003 (automaat dus).

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden nu ik automaat rij (hiervoor altijd handgeschakeld gereden en caravans getrokken)

Het gaat maar om een afstand van Den Haag naar de Veluwe dus afstand valt reuze mee

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 juli 2016 09:46 PM
  [ # 1 ]

Een automaat doet alles automatisch Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 juli 2016 09:53 PM
  [ # 2 ]

Er staat een pagina over in het instructieboekje van de Xsara Picasso: klik!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sijo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-06-2015

Gepost: 23 juli 2016 10:45 PM
  [ # 3 ]
RensKorevaar schreef:

Een automaat doet alles automatisch Wink.

Ik heb zo’n automaat en die doet idd veel automatisch. Maar de ervaring is dat de automaat niet altijd even gelukkig schakelt met een caravan erachter.
In de hoogste versnelling maakt hij te weinig toeren, waardoor de automaat telkens terugschakelt, zeker als ook de cruise control gebruikt wordt.

Wat wel goed gaat, is in de stad lekker in automatisch rijden, en eenmaal op de grote weg hem dan in handmatig te zetten, handmatig opschakelen bij wat meer toeren en dan niet verder dan “3”. Met een snelheid van ongeveer 90-95 km/u rijdt dat uitstekend, ook met cruise control. Zo is zelfs een heuvelige snelweg eenvoudig te nemen, zonder terug te schakelen.

Zo zijn we vorige zomer naar Slowakije gereden, en zo gaan wij er morgen weer heen!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juli 2016 11:44 PM
  [ # 4 ]

Voor de afstand Den Haag Veluwe zou ik de automaat gewoon in de sportstand zetten, dan houdt je de motor goed op toeren. Voor z’n afstand heb je de cruise control niet echt nodig en het verbruik is ook minder van belang. Naar Slowakije is meer dan 10 keer zo ver da’s een ander verhaal.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook