Firmware versie C4 Cactus
Bruss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 06 juli 2016 10:38 AM

Wie kan er mij vertellen hoe ik de Firmware versie op mijn C4 Cactus kan achterhalen?

Citroen C4 Cactus PureTech 82 ETG SHINE Black

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 06 juli 2016 04:49 PM
  [ # 1 ]

Even een quote uit een PDF die ik hier op mijn HD heb staan.

‘To check the firmware and map level on your SMEG+, from any screen on the device press and hold the Settings Icon for approximately 10 seconds. This will load a menu that shows you System Information including the System Version and Map Version.’

Dat is dus het icoon met de tandwieltjes rechtsboven op het scherm.


Grappig feitje:
Als ik een paar seconden op het auto icoontje druk loopt bij mij heel het systeem vast… Al meerdere keren gebeurd.
Ik kwam hier achter nadat ik me had vergist in de knop die ik moest indrukken voor de versie info.
Een paar dagen voordat mijn Cactus werd afgeleverd had ik het ergens gelezen en maar half onthouden. Dus toen ik mijn Cactus op kon halen heb ik het gelijk geprobeerd… Maar dus op de verkeerde knop gedrukt, met bovenstaand resultaat.

Profiel  
 
Bruss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 06 juli 2016 06:37 PM
  [ # 2 ]

@ Paling1, ik hebben gevonden. En nu zie ik dat ik een oude versie draai.
Ivm wat lag op het scherm op dit moment denk ik dat een de nieuwere firmware ga installeren.

SMEG5.2.C.R1 draai ik nu.

Ga naar: SMEG5.41.B.R4

Iemand ervaring met deze versie?

Citroen C4 Cactus PureTech 82 ETG SHINE Black

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 08 juli 2016 01:59 PM
  [ # 3 ]

Ik heb mijn Cactus sinds december. Er staat volgens mij versie 5.4.B.R4 op.
5.4.B.R8 had ik wel gezien, maar ik heb het nog niet aangedurfd om die versie erop te zetten.

Inmiddels is due 5.41.B.R8 te downloaden.
Op het duitse forum lees ik dat iemand op een puegeot forum het volgende over deze versie heeft gezegd:

Laut eines Peugot-Forum wurde die Reaktionsfähigkeit vom SMEG verbessert und ein Repeat-Button für den Media-Center implementiert.

Niet echt grote dingen dus.
Gezien er geen officiele changelog wordt uitgegeven door Peugeot/Citroen weet ik niet of er nog serieuze zaken zijn aangepast.

Er zijn wel een aantal dingen waarvan ik denk dat het best aangepast zou mogen worden.
- scroll menu’s die zijn echt hopeloos ellendig op een touchscreen in de auto.
- Zeer irritante waarschuwing als je brandstof (volgens de computer) bijna op is. Waarschuwing krijg ik al als ik nog meer dan 100km kan rijden volgens de boordcomputer. Meestal kan ik dan nog minstens 150km rijden.
- Als je dan tijdens die waarschuwing op de knop op het rechter stuurpookje drukt, dan krijg je niet de algemene trip info te zien, maar die van traject 1. Dus de info die ik dan wil zien (hoe ver kan ik nog) daar moet je dan nog een paar keer voor klikken.
- Mijn GSM is gekoppeld (telefoon en streaming) via bluetooth. Die van mijn vrouw ook. Als zij gereden heeft, dan heb ik bij de volgende rit een telefoon die alleen nog voor telefonie gekoppeld is. Elke keer moet ik dan weer door de menu’s heen om de streaming weer aan te vinken.
- Als ik muziek luister en dan wil bellen, gebeurt met redelijk vaak dat het geluid van de muziek niet uitgezet wordt. telefoongesprek met muziek dus. Of dat het geluid van de telefoon niet doorgezet wordt naar de speakers.
- Toerenteller en motor/olie temp meter op 1 van de schermpjes zou toch echt wel handig zijn.
- Loopt vaak vast op MP3’s van verschillende USB-sticks.
- Loopt vast als je een paar seconden op het auto symbool drukt
- Er zit verder geen klokje in het dashboard. Dus het zou handig zijn dat al je je scherm uit hebt staan, dat je dan in de trip info een klokje ziet. Nu moet je eerst het scherm aanzetten en dan weer uit.
- De rekenmachine heet rekenaar…. Beetje vreemde vertaling.
- Er zit ergens in het menu een optie om de piepjes uit te zetten bij het drukken op een knop. Bij mij werkt dat niet. Of ik begrijp de optie verkeerd.
- Als je de radio uit hebt staan en dan een telefoontje doet, dan gaat de radio weer aan als je ophangt. Dit schijnt in de nieuwere versies gefixed te zijn.

Profiel  
 
Bruss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 08 juli 2016 02:18 PM
  [ # 4 ]

@ Paling1,

Ik heb mijn Cactus nu 3 weken en ik baalde van de traagheid van het scherm.
Nu heb ik gisteren de Firmware ge-upgrade naar de laatste versie.
Alles is zonder problemen verlopen.

Wat ik nu merk:

Reactie van het aanraken van het scherm is zwaar verbeterd.
DAB+ start meteen op.
Navigatie start meteen op.
Bluetooth is sneller verbonden met telefoon.
Volume balk is minder vel rood geworden.

Citroen C4 Cactus PureTech 82 ETG SHINE Black

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 08 juli 2016 02:29 PM
  [ # 5 ]

Heb jij je Cactus nieuw gekocht? Of is het al een wat ouder model omdat er ook oudere firmware op stond?

Profiel  
 
Bruss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 08 juli 2016 02:31 PM
  [ # 6 ]

Nieuw, alleen deze stond, net zoals een heleboel anderen, op voorraad.

Citroen C4 Cactus PureTech 82 ETG SHINE Black

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 08 juli 2016 03:20 PM
  [ # 7 ]

Mijn Cactus is van december 2015 en kwam vers van de band. Ik heb uitgelezen ” SMEG5.4.A.R3 CD 26362 d.d. 25-8-2015 ”
Van de navigatie geeft ie aan kaartversie DbDw_297/Gr_410 en van de Bluetooth versie 1.2.0 .
Ik heb ontdekt, dat de navigatie in de omgeving Rotterdam al een aantal bekende (oude) straten niet kent. Best irritant.

Waar halen jullie de firmware vandaan en hoe zet je die er dan op ?

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
Bruss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 08 juli 2016 03:36 PM
  [ # 8 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

@rob-vnk, ik heb je een PM gestuurd met de link.

Citroen C4 Cactus PureTech 82 ETG SHINE Black

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 08 juli 2016 09:10 PM
  [ # 9 ]

Hier ook sinds enige tijd 5.4.B.R8 in gebruik. De update verliep prima, maar neemt wel even tijd in beslag. Mijn ervaringen zijn hetzelfde, ietsjes sneller in gebruik, volumebalk minder fel (had voor mij niet gehoeven trouwens) en de “repeat” knop heb ik niet gezien of is mij niet opgevallen ...

Profiel  
 
Bruss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-2016

Gepost: 11 juli 2016 12:39 PM
  [ # 10 ]

@albveld, ik draai nu de 5.41.B.R4 versie. Deze is nog beter en stabieler dan de vorige versie.

Citroen C4 Cactus PureTech 82 ETG SHINE Black

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 11 juli 2016 09:07 PM
  [ # 11 ]

Dank voor de tip! Had niet gezien dat er een nieuwere versie was intussen ... inmiddels al binnen, komende week even installeren zodra ik tijd heb.

very good

Profiel  
 
WDMark
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-08-2015

Gepost: 31 juli 2016 04:37 PM
  [ # 12 ]

Kan iemand mij vertellen waar je Frimware kan downloaden en hoe dat ongeveer in ze werk gaat.

Alvast bedankt. vr,gr Mark

Ik word met de dag knapper, heb nu al zin in morgen doei

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook