2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Geschiedenis 2
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 08 januari 2010 05:14 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Kijk maar eens naar de film: Humain trop humain over de productie van de GS. Vergelijk je dat met de productie van bijv de C4 dan is die fabriek echt ‘onbemand’ te noemen.

Dat moet inderdaad een interessante film zijn, met 75 min alleen maar GS-fabricage en verkoop.
Humain, trop humain. Regiseur: Louis Malle, 1974
De recensent van IMDb (uit India) zegt dat hij interessant, maar ook eentonig en te lang is. Dat kan haast geen Citrofiel zijn.
Voor het zien van zo’n film schakel ik altijd m’n dochter in, want die is expert in het laagladen van films. Echter helaas, deze film is te oud. Wel vond ze een kort stukje op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=wGHYTnh9_fk
Als je goed kijkt herken je wat GS-frame contouren.

Adri

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 08 januari 2010 05:30 PM
  [ # 17 ]

Humain trop humain http://www.citrofiel.net/downloads/films/Humain_trop_humain.mpg 700MB

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2010 05:32 PM
  [ # 18 ]

MEGA cool! ik heb eem hier ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 08 januari 2010 07:19 PM
  [ # 19 ]

Stukje van rf van 8 jan is ook heel instruktief.
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203061/

Adri

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 09 januari 2010 09:54 AM
  [ # 20 ]

Bedankt

veertien E-tje

De GS-film van Louis Malle is alleraardigst om te bekijken. Alleen jammer van de Franse ondertitels. Daardoor mis je toch wat fijne nuances, want er er staan juweeltjes in.

Klant: Dus u raadt me af om Peugeot te kopen?
Verkoper: Ja want dit is de Simca-stand

Twee beursbezoekers, gebogen over een GS met geopende motorkap.
Ene: Waar zit nou dat speciale van dit merk?
Andere: Dat zit daar (wijst diep in de motorruimte).

Frans mannetje, zittend in GS: Ja ze verzinnen allerlei technische hoogstandjes tegenwoordig, maar ze vergeten dat een auto praktisch moet zijn.

Adri

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 januari 2010 09:09 PM
  [ # 21 ]

Prachtige film. Leuk hoe ze de deuren “afhangen”. Niet te subtiel, gewoon rammen op de scharnieren met een moker!! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 augustus 2016 07:41 PM
  [ # 22 ]

Zes jaar geleden, toen ik nog niet zo goed wist hoe het allemaal werkte hier en Michiel net een mooie poepbruine GS Break had gekocht, schreef ik een stukje over de geschiedenis van de GS. En omdat het Geschiedenisdraadje op slot zat, noemde ik het Geschiedenis 2.
Er kwamen wat leuke reacties op, dus voor het draadje “GS/A - Geschiedenis” is dit wellicht een aardige aanvulling.

Adri

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 augustus 2016 07:26 PM
  [ # 23 ]

Adri,

Ik heb dit draadje inmiddels in het geschiedenis-topic gelinkt. Als er in de loop van de tijd nog meer aanvullingen vanuit het forum binnenkomen, zijn die in dit topic welkom!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 05 augustus 2016 07:38 PM
  [ # 24 ]

Zeer bedankt Derk. Dat is een mooie oplossing.

Adri

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook