Yatour Usb SD card interface
ronnydrenthe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-06-2012

Gepost: 01 juni 2012 05:17 PM

Hallo, ik kom er eventjes niet meer uit
Ik heb hier al diverse dingen gezocht maar niet gevonden wat ik zocht
Ik zit namelijk met het volgende probleem, ik heb een usb interface aangesloten op mijn Blaupunkt RD4 in mijn C4 Berline van 2008 met het “A”-display
Als ik met de source wissel, krijg ik eerst radio daarna cd en dan?? hij geeft wel geluid van de usb, dus normaal gesproken is dit de “cd wisselaar” alleen geeft hij geen info weer, dus niet wisselaar, jukebox of iets dergelijks Als ik de stekker van de interface eruit haal gaat hij met de source knop dus alleen naar radio, dan cd en dan weer radio Dit klopt dus volgens mij wel
Ik ben vanmiddag bij de dealer geweest en deze zei dat hij alleen maar kon kijken of de cd wisselaar aan of uit stond De wisselaar staat dus aan maar nu vraag ik mij dus af waarom hij niks weer geeft in het display, hij zou in ieder geval album en track weer moeten geven bijv. 2/24 of iets (ik snap dat het a-display dus geen id3 tag weergeeft, wel jammer maar a als je maar iets kunt zien welke cd / track je speelt)
Het rare is dat als ik de source knop een paar keer achter elkaar in druk en dus schakel tussen radio - cd en wisselaar, hij bij wisselaar af en toe kort “op licht” en dan zie ik wel 2/33 of zoiets (wat dus album / track moet zijn)
Iemand enig idee of dit toch ergens via de dealer moet worden geinstalleerd, of dat de usb box misschien stuk is….. Volgens de dealer kan hij de wisselaar dus alleen maar aan of uit zetten en verder niets instellen
mvg Ronny

Profiel  
 
Modtro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-05-2012

Gepost: 01 juni 2012 05:24 PM
  [ # 1 ]

Ik ben (net als jou volgens mij) vrij nieuw hier (en ook met Citroën).

Ik ben ook op zoek naar een oplossing om muziek via m’n iPhone af te spelen in de C4 (RD4 met C display).

Als ik t goed begrijp zou ik een Yatour USB Box zo aan kunnen sluiten en dan zou t al moeten werken? aangezien mijn cd wisselaar al werkt en dus geactiveerd moet zijn!?

Ik kan je helaas met jouw probleem nog niet helpen aangezien ik nog niet zo’n apparaat thuis heb..

Citroën C4 Coupe 2.0 VTS 2005

Profiel  
 
ronnydrenthe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-06-2012

Gepost: 01 juni 2012 05:32 PM
  [ # 2 ]

@ Modtro,
ja klopt ik heb hem via e-bay besteld en aangesloten op mijn radio Hij speelde wel gelijk af, is wel een beetje zacht maar dat ligt ook aan opnames, alleen geeft bij mij dus niets in het display weer Ik ben benieuwd als jij er eentje aan schaft hoe het dan bij jou gaat
gr Ronny

Profiel  
 
klaverC4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 16-12-2009

- DS 3 1.2 VTi Chic
Gepost: 05 juni 2012 10:37 PM
  [ # 3 ]

Ik denk dat ik dan hetzelfde kastje besteld heb Smile. Leuk ding maar inderdaad geen beeld op het display + het viel mij op dat je loudness/bass/treble en volgens mij ook shuffle ook niet kan instellen (dus een beetje blikkerig geluid nog).

Wat ik wel op andere sites gevonden heb is dat het activeren de meest simpele handeling is, alleen moet er nog “in andere menu’s” iets omgezet worden om het display te activeren voor de wisselaar.

Dit is volgens mij hetzelfde verhaal, alleen dan net niet voor de C4:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/189090/P15/#853297
Misschien werkt dit voor de C4 net zo?

Ik zal ook nog eens een poging wagen bij de citroen dealer met deze extra info.

Profiel  
 
ronnydrenthe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-06-2012

Gepost: 06 juni 2012 05:31 PM
  [ # 4 ]

@KlaverC4
Als bij mij de usb of sd afspeelt kan ik gewoon via “het muzieknootje” de audio instellen zoals loudness en bass etc
Ik heb de blaupunkt RD4 dus als jij deze ook hebt moet het geen probleem zijn….

Nou maar eens horen wat jou dealer ervan zegt dan, misschien kan hij het geluid ook nog een beetje opkrikken van “de cd wisselaar”
We horen het wel…...

Profiel  
 
klaverC4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 16-12-2009

- DS 3 1.2 VTi Chic
Gepost: 07 juni 2012 12:48 PM
  [ # 5 ]

Vandaag naar de garage geweest (Rovam Amersfoort), maar die konden mij helaas niet verder helpen. Ze waren wel zo aardig dat ik mee kon kijken (en hebben ook niets gerekend!).
De optie voor cd-wisselaar kon inderdaad aan/uit gezet worden maar een optie om het display te activeren zit waarschijnlijk in de software onder “multifunctioneel display” maar dat gaf bij hun steeds een foutmelding “onbekend display” waarna je niet verder kon komen. Je schijnt ook nog in de BSI (boordcomputer??) iets aan te kunnen zetten, maar ik begreep dat als je daarmee bezig gaat je alles opnieuw moet inleren, ook je sleutels en die had ik niet allebei mee.

Dus dan maar voorlopig zonder display totdat iemand nog een oplossing heeft Sad. Overigens bedankt voor de tip mbt de bass/treble. Je kan het idd instellen, maar dan moet je het wel “blind” doen. Ik had de volgorde van de opties maar even bekeken in de radio-stand zodat je wat minder hoeft te gokken, maar het geluid is nu in ieder geval stukken beter met loudness aan en extra bas cool smirk

Profiel  
 
ronnydrenthe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-06-2012

Gepost: 07 juni 2012 04:41 PM
  [ # 6 ]

Ja het blijft wel raar dat hij verder wel werkt maar dat je geen info in het display krijgt Ook nog maar een keer gekeken of mijn Usb wel op Fat32 geformatteerd was en de mappen wel goed genummerd waren CD01, CD02 dit is ook allemaal ok

Ik hoef dat niet “blind” te doen hoor, dat geeft hij bij mij wel gewoon weer Jammer dat je een aantal functies gaat missen anders had ik mijn zgan radio uit mijn “oude” auto erin gezet, daar zit gewoon usb, aux en mp3 op…........

Profiel  
 
Paul2016
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 09-07-2016

Gepost: 10 augustus 2016 09:42 PM
  [ # 7 ]
klaverC4 schreef:

Vandaag naar de garage geweest (Rovam Amersfoort), maar die konden mij helaas niet verder helpen. Ze waren wel zo aardig dat ik mee kon kijken (en hebben ook niets gerekend!).
De optie voor cd-wisselaar kon inderdaad aan/uit gezet worden maar een optie om het display te activeren zit waarschijnlijk in de software onder “multifunctioneel display” maar dat gaf bij hun steeds een foutmelding “onbekend display” waarna je niet verder kon komen. Je schijnt ook nog in de BSI (boordcomputer??) iets aan te kunnen zetten, maar ik begreep dat als je daarmee bezig gaat je alles opnieuw moet inleren, ook je sleutels en die had ik niet allebei mee.

Dus dan maar voorlopig zonder display totdat iemand nog een oplossing heeft Sad. Overigens bedankt voor de tip mbt de bass/treble. Je kan het idd instellen, maar dan moet je het wel “blind” doen. Ik had de volgorde van de opties maar even bekeken in de radio-stand zodat je wat minder hoeft te gokken, maar het geluid is nu in ieder geval stukken beter met loudness aan en extra bas cool smirk

Oud topic een schopje geven (sorry). Heb je uiteindelijk nog een optie gevonden mbt het display en tonen van de info etc? Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook