C4 Picasso euro 5/storing motor
dri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 19-03-2016

Gepost: 25 juli 2016 09:41 AM

een poosje geleden al rijden storing motor op display en wagen ging in noodloop. Anwb erbij gehaald en deze heeft tijdelijke storing “kortsluiting injector 4” gewist. Nu terug zelfde probleem en naar dealer geweest. Nu blijkt terug injector 4 in kortsluiting. Deze adviseren ALLE injectoren te vervangen volgens Citroën richtlijn, kostprijs over de 2000 euro. Wagen heeft net geen 120.000 km, bj 2011. Dit is toch helemaal niet normaal vind ik. Iemand hier soms ervaring mee ?

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 19 augustus 2016 11:24 AM
  [ # 1 ]

Hoi,

heb je inmiddels al een oplossing of meer duidelijkheid.

Technisch kan ik je vraag niet beantwoorden, maar het lijkt me idd niet normaal dat je injectoren bij 120.000 vervangen moeten worden. Ik heb 2 citroens 1.6 Hdi gereden tot ongeveer 350.000 km en bij beiden zijn er nooit problemen geweest met de injectoren of storingsmeldingen hieromtrent. Ik weet niet hoelang je de auto in bezit hebt en of je hem gekocht hebt bij een citroendealer, anders zou enige coulance op zijn plaats zijn lijkt me (minstens een flinke korting op de reparatie). De verwachte levensduur van injectoren ligt ver boven deze kilometerstand. Er bestaat geloof ik ook een garantiemogelijkheid als je garantie voorbij is en er iets kapot gaat ver voor de normale te verwachten levensduur. Misschien kun je dat eens uitzoeken. Dit zal niet lukken als je geen merkdiesel hebt getankt maar diesel van een B of C-merk (staat in de kleine letters), en er aantoonbare vervuiling in je injectoren zit.

Ik heb sinds kort ook een C4 Picasso 1.6 hdi euro 5 uit 2012. Bevalt qua rijden en comfort prima.

Hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook