onze xsara
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 19 augustus 2015 08:00 PM

Zo maar eens ff een topic starten over onze xsara.

We hebben deze van een forummer overgenomen (bleek na aanschaf) nl die van rzasa:
rsara’s topic
Het blijkt een fijne auto te zijn en bevalt super vooral zijn zuinigheid is een enorm pluspunt.

Na aanschaf was er wel 1 ding wat mij mateloos irriteerde nl de radio, er zat geen originele in, en het aansluiten van een niet originele radio zonder interface is niet goed ivm problemen met de boordcomputer, daarbij komt dat de wijze van inbouw niet mij voorkeur heeft.
Dus na enige tijd zoeken vond ik dus een radio.
Toen ik deze wilde inbouwen bleek het afdekraam rond de radio niet te passen, voor een originele heb je nl een andere nodig, die uiteraard niet bij de radio verkocht werd.
Die zat nog in de auto van de verkoper, maar deze melde mij dat het geen probleem was om die te regelen.
Maar zoals vele verkopers belofte doen en deze niet nakomen was deze man ook geen uitzondering.
dus na 3 mnd gewacht te hebben besloot ik maar sloperijen af te gaan om het onderdeel te zoeken.
Dit viel tegen want of het frame was kapot of er zat er een in voor een niet originele radio.
Gelukkig heb ik er 1 gevonden niet perfect wel acceptabel.
En nadat de dealer de radio had geactiveerd in de boordcomputer en ik een tweeter vervangen had, genieten we nu van een lekker muziekje die ook uitgaat wanneer je het contact uitzet.

2 weken geleden is helaas ook de nw ogende uitlaat eronderuit gekomen, de flensen waren finaal afgerot.
Echt bizar want deze uitlaat zag er gewoon nog nw uit.
Fijne bijkomstigheid is dat het fluittoontje nu ook weg is want dat werd dus door een gaatje in de flens gegenereerd.

Verder is er een grote beurt uitgevoerd bij de dealer dus hopelijk kunnen we er nu van gaan genieten.

Op de lijst van to do staat in iedergeval nw banden (liefst met originele exclusief velgen maar erg lastig te vinden)
en een raamspoiler (ook lastig verkrijgbaar)

Ik hou jullie op de hoogte

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 27 augustus 2016 05:11 PM
  [ # 1 ]

zow dat eens nog eens een laag stof afblazen.

we zijn inmiddels een dik jaar verder en ook zo’n 20.000km en wat een dijk van een auto.
inmiddels voorzien van 4 nw michelins all weather schooiesel.

de radio heeft heel wat voeten in aarde gehad omdat na verloop van tijd de gevonden orginele veel problemen begon te geven toch maar weer een andere niet orginele in gezet maar dat irriteerde mij verschrikkelijk nu heb ik eindelijk een nw radio orgineel gevonden uit een c5 iets anders van kleur maar boeie het klinkt weer top ( dat ook na het vervangen van de achter sprekers want 1 daarvan was ook stuk).
Bij de dealer nog een nw afdekraam van de radio kunnen bestellen dus alles zit er weer super strak in.

verder geen rare zaken meer, oja tijdens de vakantie is er een giga scheur in de ruit gekomen vanwege steenslag.
Die is inmiddels ook vernieuwd.
verder lekt de aitco pomp iets of wat , dus ik ga van liever lee maar een op zoek naar een nw.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 augustus 2016 10:08 PM
  [ # 2 ]

Ja die xsara, ik heb ook goede ervaring ermee, reed wel altijd op ultimate98,  zuiniger en sneller, en olie bleef mooi blank,  de zuinigheid 1 op 15, ipv 1 op 13,5, compenseert het verschil in prijs,
Als de airco lekt, is het vaak de condensor, deze zit voor je radiator,  ga naar een airco boer, en niet een garage,  laatst de mijne vervangen bij airco boer, 325,-  bij garage was dit 6a700euro,
De airco boer zal eerst druk op het systeem zetten om te zien, wat er lekt,
Kon er zo op wachten, na afspraak, een uurtje werk, niet het moeilijke gedoe van een garage, brengen, vervoer regelen, en weer andersom pppfff

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 28 augustus 2016 12:38 AM
  [ # 3 ]

Autogegevens
Verkeerde post

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 28 augustus 2016 02:23 PM
  [ # 4 ]
beremans schreef:

Ja die xsara, ik heb ook goede ervaring ermee, reed wel altijd op ultimate98,  zuiniger en sneller, en olie bleef mooi blank,  de zuinigheid 1 op 15, ipv 1 op 13,5, compenseert het verschil in prijs,
Als de airco lekt, is het vaak de condensor, deze zit voor je radiator,  ga naar een airco boer, en niet een garage,  laatst de mijne vervangen bij airco boer, 325,-  bij garage was dit 6a700euro,
De airco boer zal eerst druk op het systeem zetten om te zien, wat er lekt,
Kon er zo op wachten, na afspraak, een uurtje werk, niet het moeilijke gedoe van een garage, brengen, vervoer regelen, en weer andersom pppfff

Ik zal binnenkort wel op euro 98 moeten gaan omdat euro 95 wordt vervangen voor E10.
de aircopomp lekt langs het asje dus die gaat tzt vernieuwd worden, eens kijken wat men bij de airco boer ervoor vragen om deze te vervangen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 augustus 2016 03:41 PM
  [ # 5 ]

Je hebt een Pm

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook