Hallo allemaal,
Ik plaats deze vraag even hier omdat het gaat om een Peugeot 205 1.1i en ik via het Peug-forum geen respons krijg.
De auto loopt en start prima maar ineens begint de motor te bokken en te stoten en moet je half gas houden om hem niet af te laten staan. Dit gaan meteen gepaard met flink wat grijze rook. Inmiddels is de Lambda Sonde vervangen en in het begin was het probleem hierdoor weg, maar helaas nu weer aan het terugkomen.
Tijdens de keuring bleek het Co-gehalte ook continue te schommelen tossen de 0,5 en 3,0.
Heeft iemand een idee waar ik de oplossing zoeken moet/
Alle suggesties zijn welkom.
Vergeet er bij te vermelden dat de 205 uit 1990 is.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Lek aan het monopointhuis? Ik heb ze al wel meerdere keren los weten staan, remreiniger rondom spuiten…
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Zou natuurlijk een goede optie kunnen zijn. Het is idd een aardig vet zooitje daar.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Reinig dan ook gelijk alles, ook het Carter ventilatie systeem, vandaar waarschijnlijk al die drek,,
En weer een goede tip, hartelijk dank heren!!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ok, afgelopen zaterdag jullie tips opgevolgd tezamen met een tip van een oude monteur: Extra massakabel trekken.
Na dit alles is het resultaat verbluffend. De Peug snort weer als nieuw en heeft tot nu toe nog geen slag fout gedaan.
Hartelijk bedankt voor jullie tips!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.