Airco druksensor.
Kneel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 18-08-2016

Gepost: 18 augustus 2016 09:23 PM

Na een stevige aanrijding de hele voorkant van m’n Berlingo Coolt vervangen. Ook de condensor heb ik moeten vervangen. Airco is afgevuld maar de pomp slaat niet aan. Nu heb ik links voor een groen stekkertje met drie contactjes over wat los hangt. Ik denk dat die stekker op een sensor op de condensor moet zitten.
Op de condensor zit naast de droger een zwart dopje. Hoort daar de druksensor op? Moet het systeem dan weer leeg? Of waar anders vind ik de druksensor? Bij demontage is mij ontgaan waar dat stekkertje heeft gezeten en ik heb ook niks over waar het op past. Ben benieuwd.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 augustus 2016 09:38 PM
  [ # 1 ]

Vaak zit deze op het blokje waar ook de leiding aan de condesor zit vast gemaakt,  waarschijnlijk zit daar ook het stekkertje, want lijkt me stug dat het snoertje rijkt tot aan de droger?
Dus waarschijnlijk zit de sensor nog op je oude condensor, of is er vanaf gebroken,

Hier een voorbeeld,

Afbeelding Bijlagen
image.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Kneel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 18-08-2016

Gepost: 18 augustus 2016 09:44 PM
  [ # 2 ]

Beremans. Je hebt gelijk, de droger zit aan de andere kant. Toch maar eens dat zwarte dopje beter bekijken dan. Hoop dat ik er een beetje bij kan want hij zit weer netjes in elkaar.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 augustus 2016 10:00 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij kan je die druk,klep achteraf er zo in draaien,  je van even je garage of een airco boer bellen of het zo is, en vaak kan je er zo bij , omdat de condensor iets voorbij je radiator steekt,  er zal wel een tegendrukklepje in het blokje zitten, anders was nu de dop er ook wel uit geknald ,

Profiel  
 
Kneel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 18-08-2016

Gepost: 24 september 2016 02:05 PM
  [ # 4 ]

Sorry voor de late reactie. Was in het buitenland.
Inderdaad het dopje er afgehaald en een druksensor besteld.
Toen ik hem er op draaide ontsnapte er koelgas en dat stopte niet.
Er ontbrak dus een rubberen ringetje bij de sensor. Nadat dit er op gezet was werkte het perfect.

Bedankt voor het meedenken.

Kneel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook