sjoemelsoftware
extragroot
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 21-06-2007

Gepost: 29 september 2016 07:39 PM

hi

hoe doet citroen het ivm sjoemelsoftware?

in dit artikel spreekt men dan merken , de klant bedriegen.

ik dacht eraan om mijn odb connector maar te verzegelen , zo weet ik of de garagist dit gebruikt ?

of hoe kan ik de versie zelf uitlezen of eeen backup maken vd wat ik nu heb in de wagen ?

mvg

1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 30 september 2016 11:18 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij doet ELKE autofabrikant aan -optimalisatie- van de uitstoot onder testcondities.
Dat hoeft niet te betekenen dat er illegale/frauduleuze praktijken plaats vinden.
Zo wordt een auto aangepast opdat hij aan de hoogst mogelijke NCAP eisen voldoet, niet om een zo veilig mogelijke auto te maken..
Waarom zou je je OBD aansluiting verzegelen?
Natuurlijk gebruikt een garagist de OBD aansluiting om te zien of er storingen zijn!
En als de dealer een -schoner- programma wil uploaden dan zou je daar toch niet tegen zijn?
Of je met Romraider je ECU programma kan downloaden weet ik niet.
Bij mijn japanner kan het wel.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 30 september 2016 01:10 PM
  [ # 2 ]

Vooralsnog heeft Citroën nog niet gesjoemeld. Je OBD verzegelen is kansloos, deze wordt (bijna) elke beurt gebruikt. Tevens is de OBD nodig als er bepaalde onderdelen moeten worden vervangen. Je radio of ABS computer moet je bijvoorbeeld programmeren via de OBD. Die backup is ook niet helemaal juist. Software veranderd al als je bovenstaande voorbeelden wijzigt. Als je dus ‘oude’ software weer wilt uploaden of iets dergelijks heb je kans dat het onderdeel niet werkt.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook