3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Echo in carkit
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 27 september 2016 06:01 PM
  [ # 31 ]

Is er iets te doen met eeen software update?


Ik denk het wel, hoop nog steeds dat ze het oplossen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 september 2016 01:16 AM
  [ # 32 ]

Technisch is dit heel simpel: die feedback ís er hoe dan ook en die wordt een echo door de vertraging in de mobiele telefoonlijn. Dit komt eenvoudigweg door het feit dat je een microfoon in dezelfde ruimte hangt als waar de speakers zitten. De meest vanzelfsprekende manier waarop een storende feedback/echo aldus kan worden voorkomen is het uitschakelen/zachter zetten van de microfoon op de momenten dat de tegenpartij spreekt en jij niet, en het uitschakelen/zachter zetten van de speakers op het moment dat jij spreekt en de tegenpartij niet. Het kan ook nog zijn dat er gewerkt wordt met filtering door tegenfase. Hoe dan ook, dat gaat softwarematig en zal moeten worden gekalibreerd op de aanwezige hardware en de instellingen daarvan. Als de software en/of de hardware slecht functioneert, dan krijg je gedoe.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 28 september 2016 09:45 AM
  [ # 33 ]

De reactie van Citroen NL (via dealer): ik heb reactie terug gehad van Citroen Nederland, zij schrijven dat geen PSA oplossing is en ook niet bekend is, de verwachting is dat of dat de telefoon niet compatible is met de telematica eenheid, of dat de storing zit in de telematica eenheid.
Helaas dus niet op te lossen met echo cancelling calibratie

Dat lijkt me weer heel kort door de bocht. Zijn er hier mensen met een iPhone 6s waarbij de carkit wel goed werkt ? Dan kan dit verhaal al vast in de prullebak.

@midfriesland: dat snap ik wel, maar dan moet er ook een oplossing zijn ... Er zijn toch miljoenen carkits die op deze manier wel goed werken.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 01 oktober 2016 08:20 PM
  [ # 34 ]

Geloof het of niet, vandaag leek de echo bij het bellen even helemaal weg. 2 gesprekken (mobiel naar mobiel) gaven helemaal geen echo en 1 gesprek naar vaste lijn gaf toch weer echo, al was het minder dan eerder. Enige verandering die ik heb gedaan is een update naar ios 10. Dit sterkt, of bevestigd, dat de hardware gewoon goed is.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook