Hoekig sturen
Kneel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 18-08-2016

Gepost: 12 oktober 2016 01:29 PM

Allen,

Sinds enige tijd stuurt mijn Berlingo “hoekig”. Dat wil zeggen dat wanneer ik een verkeerspleintje rondt,
het stuur terugtrekt. Zowel met naar links als rechtsom sturen. Ik moet dan steeds corrigeren.
De olie in de pomp is op niveau en heb al met volledig uitsturen naar links en rechts getracht het systeem te ontluchten. Tenminste, dat advies had ik al eerder gevonden op internet.
Helaas niet geholpen. Kan ik de conclusie trekken dat de pomp van de stuurbekrachtiging aan het overlijden is of kan er iets met het stuurhuis zijn?

Ik ben benieuwd naar adviezen.

Grt. Kneel

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 oktober 2016 03:35 PM
  [ # 1 ]

Dat heeft een broer van mij ook gehad met zijn type 2 Berlingo. De garage heeft van alles gedaan, vloeistof ververst, het stuurhuis vervangen, banden vervangen. Het hielp allemaal wel iets, maar uiteindelijk bleek een defecte pomp de echte boosdoener.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 oktober 2016 05:00 PM
  [ # 2 ]

Draagarm rubbers kunnen ook te ruim, of te soepel zijn, speling hebben of wat ook.

Gr. Wim.

Profiel  
 
markjoe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 13 oktober 2016 01:26 PM
  [ # 3 ]

Beste Kneel,

Ik heb *exact* hetzelfde probleem, auto is inmiddels 2x bij garage geweest. Eerste keer olie vervangen en geflusht. Tweede keer is pomp vervangen. Dit mocht allemaal niet helpen. Toen even naar een andere garage gegaan. Herkende het probleem, ligt volgens hen aan stuurhuis. Is ook zo’n beetje het enige wat overblijft. Bij mij is het zeker gerelateerd aan stuurbekrachtiging, een en ander is gewoon in stilstand te voelen bij uitdraaien van het stuur (met draaiende motor natuurlijk).

to be continued, Mark

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 13 oktober 2016 04:46 PM
  [ # 4 ]

Het is hier vaker besproken, draagarmrubbers.

Gr. Wim.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook