GS-blok onder een motorfiets…
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 18 maart 2006 03:19 AM

Ja het kan écht! Kijk maar link

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 maart 2006 10:08 AM
  [ # 1 ]

Dit is geen hobbyproject maar een orgineel exemplaar van de fabriek. De BFG is een originele fabrieksmotor met een GSA-motor eronder.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 18 maart 2006 11:57 AM
  [ # 2 ]

Echt? Surprisedops: Ik leer steeds meer Laughing

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 maart 2006 12:01 PM
  [ # 3 ]

Heeft wel eens wat over in de CitroExpert gestaan, net als de Citroen helicopter. Als ik goed ben geinformeerd staan ze ook in het conservatoire.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 maart 2006 02:27 PM
  [ # 4 ]

Er is ook een versie met visamotor,
dus het ‘dikke’ eendenblok

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 maart 2006 10:01 PM
  [ # 5 ]

Maar de Citroen helicopter heeft een wankelmotor. D’r is trouwens ook een Van Veen motorfiets met een Citroen Wankel motor.

http://www.bikez.com/motorcycles/van_veen_ocr_1000_1977.php

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 maart 2006 02:30 AM
  [ # 6 ]

GS birotor blok Shocked
dat moet vliegen Smile

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 maart 2006 03:14 AM
  [ # 7 ]

Beter; het Comotor-blok. Dit blok is ontwikkeld door Comotor, een joint-venture Van Citroën en NSU (die het blok in de RO80 schroefde)

Oh ja, er zijn ook trikes met GS-blokken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 maart 2006 03:04 PM
  [ # 8 ]

Nee, Citroen motor, op het moment dat die motor werd ontwikkeld was NSU al uit Comotor gestapt. (lees: failliet gegaan aan het vervullen van de garanties op de Ro80)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 maart 2006 03:15 PM
  [ # 9 ]

Maar was het een Citroënblok,
of een Comotorblok (welliswaar zonder NSU?)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 maart 2006 03:34 PM
  [ # 10 ]

Op het moment dat NSU uit Comotor stopte nam Citroen alle aandelen over (de nieuwe eigenaar van NSA, nml. VW zag er niks in) dus vanaf dat moment was een Comotor-blok een Citroen motor Wink

Maar het was inderdaad een KKM van dezelfde generatie als de GS Birotor. De ontwikkeling daarvan is zuiver door het Citroen bureau des Etudes gedaan, dus ook in dat opzicht een Citroen motor.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 maart 2006 03:52 PM
  [ # 11 ]

Production was limited to 1983 thru 1985, with less than 100 vehicles produced.
The front-wheel-drive engine/tranny combination was borrowed from the Citroën GSA

maar deze is ook wel Cool

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 20 maart 2006 07:43 PM
  [ # 12 ]

Volgens m’n vader heeft de Franse politie nog op motoren met GS-blok gereden, ik heb er nooit foto’s van gezien.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 oktober 2016 01:19 AM
  [ # 13 ]

Een oud topic over een interessant onderwerp. Van Veen heeft van 1978 tot en met 1981 slechts 38 motorfietsen van het type OCR 1000 gebouwd. In 2010 heeft Andries Wielinga de hele vooraad onderdelen en gereedschappen overgenomen: voldoende om er nog 10 te bouwen. In 2011 is de productie van deze tweede serie gestart. Motorcycle Classis heeft er een uitgebreid artikel aan gewijd: klik! Hoe dat loopt weet ik niet. De website ocrmotors.com is in ieder geval het bekijken waard!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 oktober 2016 09:17 AM
  [ # 14 ]

Leuk verhaal !! voor degene die nieuwsgierig zijn naar de sound:

https://www.youtube.com/watch?v=4TRym1HT3X0 

https://www.youtube.com/watch?v=XZhHTKi_t2w

https://www.youtube.com/watch?v=IwAiljTknIA

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 oktober 2016 09:43 AM
  [ # 15 ]

Met dat geluid in de oren heb ik even een lijstje van GS/GSA-afgeleiden gemaakt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook