Gaspedaal met weerstand op 3/4 bereik. Wel gas maar auto gaat niet vooruit.
Har64
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-10-2016

Gepost: 25 oktober 2016 02:37 PM

Ik heb onlangs een Citroen C3 benzine 1.4 Vti bouwjaar 2011 gekocht.

1. Wanneer ik accelereer/gas geef komt er m.b.t. het gaspedaal op ongeveer 3/4 van het bereik een blokkade, waar ik doorheen moet duwen/trappen.
De dealer zegt dat dit normaal is. Het gaspedaal zou namelijk ook voor het model met een automaat zijn gemaakt, waardoor deze een blokkade voor de schakelversie oplevert. Ik vind dit nog steeds een ongeloofwaardig verhaal. Wie kan mij hier iets over vertellen zodat ik wat wijzer wordt.

2. Overigens heb ik ook al gemerkt dat ik bij het accelereren en schakelen bij het verkeerslicht vandaan dat het gaspedaal wel kan worden ingedrukt maar er korte tijds niets gebeurt. Ik vind dit levensgevaarlijk. Is er iemand die waar meer duidelijkheid kan verschaffen?

Dit is mijn eerste ervaring met een Citroen, laat het aub niet de laatste zijn.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 25 oktober 2016 04:30 PM
  [ # 1 ]

Wat ik alleen kan zeggen is dat een c3 op diesel (90pk) uit 2013 (na de facelift) beide dingen niet heeft. Die is er dan ook nooit met automaat geweest. Of de vti een ander gaspedaal heeft of zo weet ik niet. Er zijn wel auto’s waarbij je inderdaad zo’n weerstand hebt als je beschrijft, dus dat dat zo hoort lijkt me plausibel.
Wat betreft punt 2 kan ik je niet helpen denk ik. Die c3 diesel waar ik wel eens in gereden heb had dat in elk geval niet. Die had wel een andere eigenaardigheid waarbij je wel van het gas af gaat, maar de auto toch nog eventjes gas blijft geven. Eigenlijk het tegenovergestelde dus

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 25 oktober 2016 05:23 PM
  [ # 2 ]

Die weerstand is voor de snelheidsbegrenzer. Als je de snelheidsbegrenzer aan zet op vb 50km/u zal je uiteraard niet rapper kunnen. Tenzij je bv een auto wilt inhalen, dan kan je door die weerstand heen duwen( soort van knop dat je induwt) en dan kan je wel sneller. Weet niet of jou auto dit heeft of niet. Indien niet zal het iets zijn wat standaard al ingebebouwd zit.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook