120 of 150 PK diesel (grand picasso 2017)
emiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 28 oktober 2016 12:13 PM

Ik ben toe aan een nieuwe lease-auto. Op dit moment rij ik een grand scenic 150 pk met een handgeschakelde versnellingsbak. Rijd heerlijk soepel maar vooral, het vermogen spreekt me erg aan.

Nu wil ik graag een automaat gaan rijden, de 150 pk heeft helaas een te hoge uitstoot (max. 109 gr.) dus blijft de 120 pk automaat over. Heeft iemand hier ervaring mee en is het vermogen voldoende om goed door te rijden en makkelijk in te halen op de snelweg?

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 28 oktober 2016 03:46 PM
  [ # 1 ]

Ik rij nu sinds juni vorig jaar, bijna 45.000 km., met de 120pk versie. Voldoet prima. Ook met 7 personen en bagagebox op vakantie geen centje pijn. Heerlijk stil, voldoende power. Alleen bij snelle inhaal-acties wil-ie wel eens een brul geven doordat de automaat dan een paar verzetten terugschakelt. Kortom, dik tevreden!

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
CitroMeppelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 20-11-2007

- C3 1.6hdi
Gepost: 29 oktober 2016 01:35 PM
  [ # 2 ]

Ik rijd sinds februari 2016, 33.000 kilometer, met de 120 pk versie. Handgeschakeld, dat wel. Ik vond het verschil in bijtelling met de 150 pk versie te groot. Was volgens mij netto iets van 60 euro per maand(25% in plaats van 21% en een duurdere auto).

Ik heb dus wel getwijfeld, ook omdat we met een gezin van vijf zijn en ik nog wel eens met aanhangers en boottrailers rond rijd. De 120 pk uitvoering bevalt me echter prima. Meer dan voldoende trekkracht, ook volbeladen in de heuvels op vakantie. Een oase van rust aan boord, vrijwel geen motorgeluid op kruissnelheid. Bij het optrekken is hij wel wat rumoerig.

Er zijn wel een paar nadelen. De topsnelheid is lager (maar die haal ik alleen in Duitsland wel eens) en natuurlijk is hij minder snel bij het stoplicht (daar hoef ik me echter niet te bewijzen, dat laat ik aan de testosteronmannetjes over). Volgens mij was ook het maximum trekgewicht lager. Dat laatste overschrijd ik wel eens, maar dat is voor de autotechniek geen probleem.

Ik kom ook uit een Scenic. De Picasso is veel moderner, rijdt fijner en heeft een mooiere uitstraling.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook