Een EB6V probleem herkennen
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 28 oktober 2016 09:02 PM

Na uren lezen had ik dus besloten dat mijn zoektocht naar een C4GP geen EB6V mocht worden. Maar helaas - eigenlijk wil ik best een (semi-) automaat - komt er nu iemand met een tip over een mooi exemplaar. Blijkt het een EB6V te zijn ...

Ik hoop volgende week de auto zelf te zien, maar hoe ga ik die bak controleren. Hoe herken je de problemen van de EB6V en is er nou een groot risico of zal alles inmiddels een nieuw druklager hebben gehad ? Ik lees over een zoemend geluid wat met de snelheid oploopt, schokkend schakelen, slecht oppakken in de eerste versnelling en een slippende koppeling ?

Zijn dit de dingen die je moet herkennen, of zijn er truukjes of meer kenmerken ? Verder als je handmatig schakelt zijn alle problemen weg ?

Ik weet dat alles al geschreven is, maar dit zijn toch vragen die blijven hangen. Misschien heb ik juist teveel gelezen ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 28 oktober 2016 09:41 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij kan je er wel dagen over lezen Smile bij mij was t het rustig optrekken in de eerste versnelling, automatisch of handmatig, maakt miet uit. Als het schokt dan weet je hoe laat t is. Wat je ook kan testen is het filerijden in de eerste versnelling, als je dan alleen maar naar voren en achteren klapt in je stoel, zit t niet goed. Zoemgeluiden zijn bij mij niet bekend, schakelen vanaf de tweede versnelling ging prima. Bij 130000 heb ik het vervangen, Ik heb nu ong 75000 km gereden met de nieuwe koppeling en drukgroep en ik krijg t idee dat het probleem weer terugkomt. Ik heb zelf het idee dat het erger is als de automatische handrem aan staat. Hij trekt m dus uit de handrem en schokt dan in de eerste versnelling. Als ik ff stop, versnelling even in N en weeer in A zet zonder handrem, rijd ik weer soepel verder. Met een warme motor was het probleem een stuk minder trouwens.

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 01 november 2016 05:01 PM
  [ # 2 ]

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord en mijn excuses voor mijn wat late reply.
Ik heb besloten de auto over te slaan, omdat ik het toch een risico vind. Ik heb inmiddels een andere op de korrel.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook