Heb er eentje gevonden!
in Czechië
Dezelfde, BX club Czechië:
Staat meer info, is n luxe uitvoering, zeker deze!
Greetz
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP
Willibrord schreef:
Hee, dat is een Ourane interieur. Gloeiende, ik wil een Pallas!!
mpostma schreef:Hee, dat is een Ourane interieur. Gloeiende, ik wil een Pallas!!
rb schreef:Een Pallas is idd. o.m. in Oostenrijk geleverd en is het zustermodel van de Frans / Spaanse Ourane.
Wist jij dat die dingen in het wit zijn geleverd? Ik dacht dat de Ourane’s alleen Vert Triton en Gris Quartz hadden, terwijl ik (denk ik) een Pallas in Oostenrijk heb gezien in de kleur Gris Dolmen (of dat was een Millesime met 16VMK2 achterspoiler).
Wit echter nooit. Ik begin te denken dat de aangeboden auto dan geen Pallas is.
rb schreef:
Wit echter nooit. Ik begin te denken dat de aangeboden auto dan geen Pallas is.
Palais is ook nooit in wit geleverd. Geen idee dus
Zo te zien is een echte Pallas een zeer begeerlijke uitvoering!
prontoli schreef:Oh, dat is leuk een brochure. Is het teveel gevraagd om een foto te scannen? Krijg ik een beetje een idee van het model.
Ik heb de brochure even ingescand.
Het gaat om een Oostenrijkse brochure die ik vorig jaar via Ebay heb verkregen. De brochure telt 4 pagina’s en is op liggend A5-formaat.
Als je de brochure openklapt is op pagina 2 en 3 een mooie actiefoto te zien van een rijdende Pallas. Heel duidelijk is te zien dat dit model exact gelijk is aan de Ourane, op de typeplaatjes na.
Op de achterkant van de brochure staan de technische gegevens.
Ook staan er 2 foto’s van de Pallas in Breakuitvoering. Wat opvalt is dat de ene Break type 1-velgen heeft en de andere Break Progress-/Deauville-velgen heeft.
Daarnaast heeft de Break niet de TZx-striping die de Pallas berline wél heeft.
Achterpagina met technische informatie :photo
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
.. en de break op de voorzijde is gewoon een TZx met wieldoppen terwijl de ‘alufelgen’ standaard zijn. Oftewel alle breakfoto’s zijn bij elkaar gezocht uit de archieven toen ze de folder in elkaar flansten.
Ik heb trouwens nooit een Pallas Break gezien, niet op internet of IRL.
Wel erg mooi, een berline Ourane / Pallas. Alleen die 16v uitbouw op de ventilatieroosters onder C-stijl hebben me nooit kunnen bekoren.
rb schreef:.. en de break op de voorzijde is gewoon een TZx met wieldoppen terwijl de ‘alufelgen’ standaard zijn. Oftewel alle breakfoto’s zijn bij elkaar gezocht uit de archieven toen ze de folder in elkaar flansten.
Ik heb trouwens nooit een Pallas Break gezien, niet op internet of IRL.
Wel erg mooi, een berline Ourane / Pallas. Alleen die 16v uitbouw op de ventilatieroosters onder C-stijl hebben me nooit kunnen bekoren.
Ik zie inderdaad nu pas dat de Break op de voorpagina wél een TZD Turbo-uitvoering is, terwijl de Breaks op de achterpagina smalle sierstrips op de zijkanten hebben…
Ziet er een beetje knullig uit vind ik, terwijl het hier wel om zeer luxe Turbodieselmodellen gaat met standaard ABS en airco
Bram, waar ben je?
Ami 8 Club (1970)
Bedankt allemaal voor de info, de linkjes en de gescande foto’s, erg leuk! Ik begin toch een beetje te twijfelen of ik mijn garageman wel echt goed heb verstaan.
Met name omdat een witte Pallas niet bekend is bij jullie, maar ja, aan de andere kant, hoe komt een leek zoals ik op de term Pallas…...
Jullie maken me wel heeeeeel erg nieuwsgierig hoor!!! en kan niet wachten tot de 19de!
Gr Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
prontoli schreef:Met name omdat een witte Pallas niet bekend is bij jullie, maar ja, aan de andere kant, hoe komt een leek zoals ik op de term Pallas…...
Och, ik heb in mijn BX een Pallas-typeplaatje van een DS liggen….
Ami 8 Club (1970)
prontoli schreef:Bedankt allemaal voor de info, de linkjes en de gescande foto’s, erg leuk! Ik begin toch een beetje te twijfelen of ik mijn garageman wel echt goed heb verstaan.
Met name omdat een witte Pallas niet bekend is bij jullie, maar ja, aan de andere kant, hoe komt een leek zoals ik op de term Pallas…...
Jullie maken me wel heeeeeel erg nieuwsgierig hoor!!! en kan niet wachten tot de 19de!
Gr Lidewij
Voor een BX fundamentalist als ik (jaja, zo ben ik wel eens genoemd ) zijn dit soort zaken natuurlijk smullen geblazen. Ik ben dus echt heel benieuwd wat je uiteindelijk voor BX heb gekocht.
De Ourane vond ik altijd 1 van de mooiste/begeerlijkste uitvoeringen, maar zo te zien is een Pallas dus vergelijkbaar (mits het geen break is).
Houd ons op de hoogte
Het kan natuurlijk ook een witte basis-BX zijn met een speciale stickerset….
Zo ken ik wel de BX Sélection, de BX Trim-Line etc etc
Niet dat het dan een enorme teleurstelling wordt natuurlijk, want het blijft een BX, en een BX is uiteraard de mooiste en beste auto ter wereld. Maar ik zie het niet zo gebeuren dat we hier ineens te maken hebben met een witte BX Pallas / Ourane hoor…
Ami 8 Club (1970)
Ik zag net op weg naar huis een witte (eenvoudige) BX rijden en vroeg me inderdaad af , zou het niet gewoon zoiets zijn, ik hoop het natuurlijk niet…. maar zal het wel onthouden. Ik heb nu natuurlijk (mede door jullie reacties ) mijn zinnen gezet op de Pallas!
Ik zal morgen even langs de garage proberen te rijden en kijken of een van de andere mederwerkers iets meer kan vertellen….
Sja, ik hoop maar niet dat het een deceptie voor je gaat worden.
Om de een of andere reden gaan “wit” en “Pallas” er bij mij niet in.
Is je garage verder bekend met BX’en?
Weet je echt geen verdere details van de auto?
Ami 8 Club (1970)
Ja, is een echte Citroenman en daarmee ook een BX kenner, dus ja…... ik zal het mogelijke misverstand dan eerder bij mijzelf zoeken dan bij hem.
Of hij heeft een verkeerde kleur benoemd…..... nee….. want ik dacht nog “wit? he bah, wil geen wit”.
Nee, helaas geen details…

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mpostma schreef:
Voor een BX fundamentalist als ik (jaja, zo ben ik wel eens genoemd
) zijn dit soort zaken natuurlijk smullen geblazen. Ik ben dus echt heel benieuwd wat je uiteindelijk voor BX heb gekocht.
En niet alleen de BX “fundamentalisten” zijn nieuwsgierig. Ook andere Citrofielen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!