2e InterClassics, Brussel, 18-20 nov 2016
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 oktober 2016 10:27 AM

Over elke editie van InterClassics Maastricht lezen we dat het Citroën-gehalte weer verder gedaald is. Vooralsnog is die klacht niet van toepassing op InterClassics Brussel. In 2015 werd daar de zestigjarige DS in de kijker gezet en op de tweede editie zal CX Passion er met een stand vertegenwoordigd zijn. De thema-expositie Legends of Spa-Francorchamps belooft voor iedere autoliefhebber interessant te worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 oktober 2016 10:56 AM
  [ # 1 ]

Jawel, ook de DS’en zijn kort te zien Wink.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 22 oktober 2016 03:56 PM
  [ # 2 ]

Kleine nuance, niet CX Passion maar wel het ABCC heeft er een stand, en daar maakt onder andere CX Passion deel van uit.Na de vele DS’en van vorig jaar zijn het dit jaar drie compleet andere Citroëns die er zullen te kijk staan, onder andere een heeeele vroege CX Prestige Wink .

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 18 november 2016 02:09 PM
  [ # 3 ]

Mijn Prestige 1976 op de Interclassics te Brussel


https://myalbum.com/album/f1zxiGYtDw9Q

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 november 2016 09:11 PM
  [ # 4 ]

Van de voorpagina:

InterClassics Brussel 2016

Verleden jaar werd voor de eerste keer in België een ‘InterClassics’ gehouden, blijkbaar met groot succes, want de twee hallen van vorig jaar werden er nu vier. En om vier hallen gevuld te krijgen op de Heizel in Brussel mag je al wat tentoonstellen.


Niet met de vlam in de pijp maar met de stormwind in ons gat vertrokken we naar Brussel, benieuwd wat het zou geven. Over Maastricht kon je al lezen dat het vooral de duurdere, sorry, heeeeele dure auto’s waren die er stonden, dus op veel Frans geweld moest je niet rekenen, maar in het Belgenlandje zou het anders zijn? Zou het? De eerste hal die we binnengaan verrast me al, boeken, miniaturen, onderdelen!? Zelfs voor een DS een hele stand van Tom Verheyden, niet alleen boeken en autootjes van Duitse of Italiaanse makelij, nee hoor, wat dacht je van een schitterende 1:18 van een GS in het blauw, werkelijk magnifique, 100€, tsja, voor een liefhebber mag dat niet veel geld zijn. We slenteren door de gangen, ja er is best veel volk, en we passeren langs talloze Ferrari’s, Porsches, wat Rolls Royce, Bentley, maar daartussen dan toch ook weer een prachtige tweede neus DS, of een R4, of een Fiat 500-tje. Of een hele oude ‘pick-up’ met achteraan een even oude tractor van Case International op, ja, je kan hier best wat uurtjes rondgaan als je van meer houdt dan alleen maar Citroën.



Standjes waar je die typische Engelse jassen met bijhorende handschoenen en pet kan kopen voor een fortuin, leer behandelen, tuning, etc… voor elk wat wils. dit jaar ook als thema ‘Micro Cars’, de kleinere dan kleine wagentjes, drie of vierwielers en veel maar dan alleen maar een BMW Isetta, er zit vanalles tussen, al zou ik met sommige de openbare weg niet op durven… Een stand net zoals op het Salon van Porsche Classics, ja, Porsche staat hier als merk ook met een stand vol met spierwitte Porsches, afgezet met glas en ‘bewaakt’ daar elegante mooie deernes, jaja… Wat verder staan allemaal clubstanden, Van de Fiat Belgio Club tot de VW Classic Club, Honda Classic Bike Club tot het ABBC (overkooepelende vriendenkring van Belgische Citroënclubs). Op hun stand een mooie B14 Torpedo, maar wat ziet dat er echt oud uit, geflankeerd door een aan vroege 2CV en een CX Prestige laagdaks van ‘76. Het valt me vreemd genoeg op dat de Prestige het meeste aandacht trekt, bijna iedereen stopt, kijkt naar binnen en dan zeker naar de beenruimte achteraan en begint er spontaan over te vertellen. Over de vering, het comfort, de pannes… hum. Verder nog een SM, nog wat 2CV’s, een SM en dat is het zowat. Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd verrast ben van deze beurs, tuurlijk, er staan mass’s van die rode en grijze glimmende sportbolides, maar er staan ook hele gewone oldtimers, en de mix daarvan maakt het nog zo leuk en aangenaam, dusja, waarom niet volgende jaar ook een bezoekjes brengen?


 

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 21 november 2016 09:20 PM
  [ # 5 ]

Ondanks het feit dat er misschien niet zo heel veel Citroëns staan, knoop ik Interclassics voor volgend jaar in mijn oren. Het lijkt me een leuke beurs.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 november 2016 11:13 PM
  [ # 6 ]
Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 november 2016 11:32 PM
  [ # 7 ]

Heb er 5 minuten rondgelopen en toen had ik t wel weer gezien. Maargoed, ik ben dan ook niet een echte autoliefhebber…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook