C4 picasso 2007; Storing portier kinderbeveiliging
SZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-11-2016

Gepost: 23 november 2016 12:18 PM

Hoi,

Ik heb het volgende probleem met mijn Citroen C4 Picasso 1.8 16V 2007 Business Ligne:

Als de kinderbeveiliging ingeschakeld staat (bij console bestuurder) krijg ik een melding dat de rechter achterportier niet gesloten is, terwijl dit wel het geval is.
Met als gevolg dat de binnenverlichting blijft branden en de boordcomputer begint te piepen onder het rijden, omdat hij denkt dat er gereden wordt met een open portier.

Ik heb al een keer met de sleutel aan de binnenkant van de portier aan het knopje van de kinderbeveiliging gedraaid (zodat deze hetzelfde staat als bij de linker achterportier). Soms verhelpt dit het probleem even, maar onder het rijden, komt de melding weer te voorschijn en dus ook piepen en verlichting.

Als de kinderbeveiliging uitgeschakeld staat doet het probleem zich niet voor, maar aangezien wij 2 kleine kinderen hebben, zou het toch wel fijn zijn als deze gewoon ingeschakeld kan worden!

Uw reacties zijn welkom!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 24 november 2016 08:18 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum,

Het kan zijn dat de unit vies is, er is een draadje geschreven hoe je die reinigen moet in het electronica deel, ik denk dat dat het is, zit een matje in met contactjes net als een afstandbediening waar vuil op komt en dan storing veroorzaakt, ik had het met me raam toendertijd.

Succes very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
SZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-11-2016

Gepost: 25 november 2016 11:10 AM
  [ # 2 ]

Beste Rene,

Dank voor je reactie!
Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoeld:

Wat bedoel je precies met draadje schoonmaken wat beschreven staat in elektronicadeel(welk draadje en welk elektronicadeel?)en waar kan ik dat matje vinden waar je het over hebt?

MVG

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 25 november 2016 11:26 AM
  [ # 3 ]

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229158/

Dit moet je ff doorlezen, via de zoekfunctie kom je ook een heel eind, het gaat om de bediening in je deur waar je het over hebt.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook