4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Fiat 242 B 1600 distributieriem
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 02 oktober 2016 01:24 PM
  [ # 46 ]

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de orginele ontsteking door een electronische zonder puntjes?
Gezocht op het internet maar kan geen vinden voor de Fiat 242 B?

Het stotteren is nog steeds niet verholpen helaas.
We hebben ondertussen de Tank schoongemaakt, benzineleidingen vervangen plus filter geplaatst. De Carburateur is uit elkaar geweest en schoongemaakt, Blijft de ontsteking over!

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 01:44 PM
  [ # 47 ]

Heb het hele draadje nog even teruggelezen, maar lees eigenlijk nergens iets over de bougies.
Zijn deze ook al vervangen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 02 oktober 2016 01:46 PM
  [ # 48 ]
René Jongejan schreef:

Heb het hele draadje nog even teruggelezen, maar lees eigenlijk nergens iets over de bougies.
Zijn deze ook al vervangen?

Ja zitten nieuwe in Smile

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 01:51 PM
  [ # 49 ]
karin schreef:

Blijft de ontsteking over!

En die bestaat uit meerdere onderdelen, o.a.:
. contactpuntjes
. condensator
. vervroegingsmechanisme, centrifugaal en/of onderdruk
. verdelerkap
. bobine
. bougiekabels
. bougies

Wat is hiervan nieuw dan wel gecontroleerd en in orde bevonden?
En staat de verdeler nu op tijd?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 02 oktober 2016 01:55 PM
  [ # 50 ]

Als ik geen electronische kan vinden ga ik ALLES vervangen!
zoals we nu alles aan het afstrepen zijn.

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 02 oktober 2016 01:58 PM
  [ # 51 ]

En staat de verdeler nu op tijd?

Als hij volgens fabrieksopgave op tijd staat loopt hij niet goed stationair dus staat hij zo dat hij fatsoenlijk loopt.

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 02:10 PM
  [ # 52 ]

Waardoor het ontstekingstijdstip op toeren mogelijk te laat staat en de motor gaat inhouden? Wink
Ik zou het tijdstip volgens fabrieksopgave zetten en toch eerst met de carburateur aan de slag.
Hoe loopt de motor op toeren bij deze instelling, goed?
D.w.z. niet inhouden?
Dan zit het probleem dus echt in de carburateur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 oktober 2016 02:12 PM
  [ # 53 ]

Bobine.
Wedden ?
Ik zou er niet meteen een electronische ontsteking op zetten
Met die paar duizend km per jaar heb je aan punten ontst. jaren geen omkijken naar.
En als je met een kapotte electr. ontsteking strandt heb je een probleem, contactpunten
ontsteking krijg je altijd weer aan de praat.

Profiel  
 
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 02 oktober 2016 02:17 PM
  [ # 54 ]
nanko schreef:

Bobine.
Wedden ?
Ik zou er niet meteen een electronische ontsteking op zetten
Met die paar duizend km per jaar heb je aan punten ontst. jaren geen omkijken naar.
En als je met een kapotte electr. ontsteking strandt heb je een probleem, contactpunten
ontsteking krijg je altijd weer aan de praat.

We waren ook al aan het twijfelen hoor ik denk dat dit een goede tip is en dat we wat Jongejan ook zei eerst alles gaan vervangen wat ontsteking is.

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 02 oktober 2016 02:20 PM
  [ # 55 ]
René Jongejan schreef:

Waardoor het ontstekingstijdstip op toeren mogelijk te laat staat en de motor gaat inhouden? Wink
Ik zou het tijdstip volgens fabrieksopgave zetten en toch eerst met de carburateur aan de slag.
Hoe loopt de motor op toeren bij deze instelling, goed?
D.w.z. niet inhouden?
Dan zit het probleem dus echt in de carburateur.

Dat is het proberen waard, dank!

 

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
karin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 24 november 2016 05:33 PM
  [ # 56 ]

Hiep hiep hoera!!
Hij loopt als een zonnetje.
Er zit nu een elektronische ontsteking in.
Op maat gemaakt bij 123 Ignitions dwz oude asje met tandwiel afgeslepen en passend gemaakt op de nieuwe ontsteking.
Blijkt toch aan de vervroeging te liggen gedoe met veertjes en gewichtjes uitgelubberd asje etc.

Eindelijk hebben we hem perfect aan het lopen!
Bedankt voor het meedenken de goeie tips en reacties ik hoop jullie voorlopig niet meer nodig te hebben.

Karin x

na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 november 2016 01:50 PM
  [ # 57 ]

We vinden het altijd leuk hier berichtjes te lezen, zeker als een probleem uiteindelijk opgelost is. Gefeliciteerd, en dan vanaf nu probleemloos op pad! doei

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook