Afscheuren dynamo steunlippen
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 25 november 2016 04:01 PM

Ik ga nog een uitgebreid vakantieverhaal maken, maar met een reparatie in zuid-Fr eind september moest ik de dynamo demonteren en constateerde dat de lippen losgescheurd waren en er zelfs 1 weg was!

(let niet op de zuid-franse modder van de ‘snoekduik’ in 2013 door een plas water wat voornamelijk modder bleek te zijn….)

Ben er gelukkig mee thuis gekomen en hier nwe lippen er aan gelast.

Heeft iemand dat ook al eens gehad? Is dat een garantie-dingetje of had ik de steun vaster aan het blok moeten draaien?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 november 2016 07:31 PM
  [ # 1 ]

Garantie na minimaal 3 jaar ( modder uit 2013) lijkt mij een lastig verhaal.
Maar, ja dit is wel echt een garantie kwestie

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
erictollenaar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 27-08-2013

Gepost: 25 november 2016 11:59 PM
  [ # 2 ]

Ik heb hetzelfde probleem meerdere keren gehad. Heb destijds een nieuwe beugel gekregen van mijn garagist en ook die begon weer te scheuren. Deze doorgelast en een ‘modificatie’ uitgevoerd. Ik herinner me de details niet exact meer, maar denk dat de foto voor zich spreekt. De modificatie is niet meer dan een extra bout waarmee de dynamo op een derde punt bevestigd wordt aan de beugel. Om het gat te boren moet de gelijkrichter unit even verwijderd worden (2 tori boutjes).Wel schoon werken en de boor spaanders niet in de dynamo terecht komen
Ik denk wel dat de garantie na deze aanpassing echt vervallen is Smile

Afbeelding Bijlagen
IMG_2734.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 november 2016 03:45 PM
  [ # 3 ]

Is dat een nieuwe dynamo?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gescheurde beugel heb gehad met een originele dynamo…

Profiel  
 
erictollenaar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 27-08-2013

Gepost: 27 november 2016 11:15 AM
  [ # 4 ]

Nieuw is relatief Smile , maar de geschiedenis van onze auto’s in acht nemend: ja, in mijn geval gebeurde dit bij een nieuwe dynamo (zo’n jaar of 5 geleden geplaatst). Het breken/scheuren van de beugel belemmerde in mijn geval het functioneren overigens niet. Je hoort alleen een vervelend geluid van onder de motorkap komen, en de dynamo staat te ‘jutteren’.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook