Kachel werkt maar voor 50%
Trol63
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-2016

Gepost: 27 november 2016 01:16 PM

Ik heb een C3 Picasso benzine bouwjaar 11-06-2009 het wagentje rijd uitstekend maar mijn kachel werkt maar voor 50% ( denk ik) Kachelweerstand is al vervangen en het thermostatisch expansie ventiel ook. Het heeft weinig geholpen. Ik denk zelf dat de warmte wisselaar verstop zit en heb er dan ook ontstopper bij gevuld aan de koelvloeistof maar heb hier niet veel fiducie in ( het is te proberen) Mijn vraag is nu stel dat het de warmtewisselaar is:
A Is het een grote klus om deze te vervangen
B Als ik het laat doen ( Citroen garage) wat gaat mij deze grap kosten.
C Wat zou het anders kunnen zijn dan de warmte wisselaar??
Kan iemand mij een lichtje i het duister aanreiken???
Mijn hartelijke dank.
Gr. Trol63

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 november 2016 04:27 PM
  [ # 1 ]

Ziet er niet moeilijk uit: plaat rechts van het gaspedaal verwijderen en dan de kachelradiateur eruit trekken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 november 2016 06:13 PM
  [ # 2 ]

kan me niet meer hedendaags voorstellen, dat kachelradiatoren nog dicht slibben. met de huidige koelvloeistoffen komt dit nog maar weinig voor???
een testje, wat iedereen kan, dus ook jij, start de motor (als ie koud is de motor) rijd even een straatje om plm 1km, zet nu de verwarming aan, op heet plm 23 graden, en open de motorkap, bij het shutbord, (is het shot achter de motor, waar je voeten zitten aan de andere kant,) lopen 2 slangen naar binnen, deze zijn van de kachel, nu wordt de een na de ander warm. maar letop, als de een warm is geworden, moet de ander vanaf het shot warm worden, en niet van bovenaf, want je snapt het moet circuleren,
wat ook nog zou kunnen, neem aan dat je digitale verwarming insteling hebt??? dat de temperatuur zender in het interieur, niet goed meer werkt, en dus denkt dat het al warm genoeg is,

Profiel  
 
Trol63
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-2016

Gepost: 27 november 2016 07:05 PM
  [ # 3 ]

Dag mijnh. beremans.
Wat U mij verteld over de twee slangen, de inkomende slang en uitgaande leiding naar en van de warmtewisselaar te kunnen voelen achter de motor dat kan ik wel vergeten bij de C3 Picasso want mijnh. Citroen is er in geslaagd om het wagentje lekker vol + compact de bouwen. De inkomende leiding van de warmtewisselaar is bloedheet ( kan je een eitje op piepen) en blijkt ook wel omdat de kachel ongeveer voor 50% warm word. Daarom denk ik dat de warmtewisselaar of vertraagd doorstroomd of er is iets anders loos. U komt met het idee dat de temp. zender van het interieur van slag is, ook die mogelijkheid heb ik al aan zitten denken, maar ik ben geen automonteur maar een WTB van de vaart, daar werkt ‘t een tikje anders. De garage waar ik nu ben geweest heeft de auto uitgelezen en geen fouten kunnen constateren dus ook geen storingen zit me alleen af te vragen waarop dat app.zijn test geg. vandaan haalt uit de auto.  Ik ben U dan ook dankbaar dat U met dit idee op de proppen komt en ga dit voorstellen als ik naar de citroen-garage toe ga, wie weet. Een ander probleem wat ik heb, ik weet te weinig van dit wagentje gezien vanuit techn. opzicht en ben dan ook blij dat mensen zoals U bestaan.

Profiel  
 
Trol63
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-2016

Gepost: 28 november 2016 09:25 PM
  [ # 4 ]

Waar kan ik de interieur temperatuur zender vinden. Ik heb een Citroen C3 Picasso type: 1.4VTi ‘SH8FSC/1’(seduction) Ik heb een digitale temp. instelling.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook