2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
De 2CV anno 2016
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2016 11:23 AM
  [ # 16 ]

Bouwjaren voor 1983. plus minus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 23 november 2016 09:31 PM
  [ # 17 ]

of koop een verzinkte eend, dan heb je vrijwel nooit meer last van roest! (zolang je geen schade maakt)

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 23 november 2016 09:36 PM
  [ # 18 ]

Deze maakt ze (weer) nieuw…..... http://www.2cv-deux-marjaux.nl/
Een van de vele bedrijven die zich met de Eend bezighouden!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2016 09:26 AM
  [ # 19 ]

In Wormer staat de showroom vol met hele mooie eendjes.
Koop een roestvrije, laat hem dinitrollen, en rijden maar!

En als de milieuzones te groot worden, maak ik hem elektrisch voor je…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 november 2016 10:05 PM
  [ # 20 ]
2d schreef:

Tijdens het fotograferen van deze eend heb ik zelf ook een paar stukken gestuurd. Het blijft treffend: hoe dichter een auto bij de essentie van het autorijden - of misschien zelfs wel de verplaatsing - staat, hoe leuker het is om er in te rijden. Moderne auto’s maken het allemaal veel te vanzelfsprekend!

Precies! terug naar de essentie! Dat is wat mij zo aanspreekt van de Eend, helemaal aan de andere kant van het spectrum (t.o.v. de DS). Juist de afwisseling van die twee uitersten vind ik heerlijk. En ja, mijn 2CV4 uit ‘74 is nooit aan gelast en nog 95-100% hard ondanks een gebruiksleven.

 

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook