Wie heeft er ervaring met de c4 2.0 uitvoering met 180 pk (177pk)
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 01 december 2016 05:53 PM

Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit bloktype.
Kan iemand me er ook meer over vertellen.
Ik ben benieuwd hoe ze aan dit vermogen komen.
Welke techniek, betrouwbaarheid, verbruik en fun gehalte.
Heeft dit blok nog gewoon een distributieriem of al een rammelketting zoals de thp motoren?
Onderhoud goed zelf te doen?
Ik rijd nu een c4 1.6 109 pk versie maar misschien in de toekomst op zoek naar iets (nog) pittigers.

Mvg Roel

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 december 2016 09:25 AM
  [ # 1 ]

De 180pk 2-liter waar je naar vraagt is een EW10J4S. Is in de basis gelijk aan de 136pk EW10J4 die ik heb. De J4S heeft t.o.v. de 136pk variant een ander inlaattraject, variabele kleptiming en een andere computer.

Net als de EW10J4 hebben deze blokken gewoon distributieriemen.

Fun gehalte zou ik echt niks over kunnen zeggen, ik heb al plezier genoeg met 136pk. Verbruik bij mij is gemiddeld 1 op 11.6 met bijna alleen maar korte ritjes. Bij de 180pk variant schijnt dat dichter tegen 1 op 10 te zitten.

Leuk artikeltje over de 180pk VTS hier: http://www.autoweek.nl/autotest/citroen-c4-coupe-20-16v-180pk-vts-2005/

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 02 december 2016 08:52 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de snelle reactie,
Knap dat ze 41 pk extra uit die motor kunnen halen dmv variabele kleptiming en andere software.
Had toch wel een turbo verwacht.
Mooi dat ze nog gewoon een distributieriem hebben.
Ik heb op dat gebied slechte ervaring met onze vorige berlingo met 1.6 vti 120pk motor, maakte veel herrie bij koude start ondanks nieuwe kettingspanner.
Ben je verder tevreden over de versnellingsbak in jouw auto?, qua verhoudingen en toerental met name in de 5e versnelling.

Alvast bedankt!

 

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 december 2016 10:06 AM
  [ # 3 ]

Volgens mij ga je deze C4 niet echt veel tegen komen.

Was er toen ook niet een speciale uitvoering “” By Loeb “”.

Deze was volgens mij in ons land niet te koop.

Daar heb ik nog wel mooie foto’s van, ook onder de motorkap.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 03 december 2016 11:10 AM
  [ # 4 ]

Ik heb al wel een enkele op mpl voorbij zien komen.
Over het algemeen wel al wat kms op de teller.
Ook de recentere Loeb versie gezien maar die is dan weer met thp (ongewenst) motor met rond de 150 pk.
Ik heb er bij autoscout in België een Loeb versie gevonden met 180 pk maar die is dan weer (on)behoorlijk verlaagd.
Ben er financieël ook nog niet toe, maar al wel een beetje aan het verlekkeren….

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 03 december 2016 02:59 PM
  [ # 5 ]

De C4 ‘by Loeb’ is er niet alleen met de 1.6 THP of met de 180pk 2-liter, ze zijn er ook met de ongeblazen 1.6 16v, en ik heb zelfs al eens een 1.6 diesel ‘by Loeb’ gezien

Voor wat betreft de versnellingsbak, kijk eens in dit draadje: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232354/P30/

Allemaal EW10J4 of J4S met handgeschakelde 5-bak met vergelijkbare problemen, ik heb het zelf ook (zie topic). We zijn er alleen nog niet achter of de oorzaak hiervan bij de versnellingsbak ligt, maar dat is wel waarschijnlijk.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook