remkrachtverdelerveer
olaphoto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-09-2011

- C15 geel
Gepost: 03 juni 2015 03:57 PM

Hallo !

Is het nou echt zo moeilijk om een remkrachtverdelerveer te vinden voor een C15?!? De VEER alleen… tjongejonge

De versies op de sloop zijn meestal al vastgereoest aan hun afstelmechanisme dus onbruikbaar.. om nou weer alles te moeeten loshalen..

Wellicht is er hier ook een slimme ziel die dus de juiste weerstand (eh kracht?) van de veer weet?? (Newton) dan kan ik wellicht een veer laten máken.. toch nog goekoper dan een hele veerkrachtverdeler kopen waar bij de meeste foto’s ervan NIET de veer lijkt inbegrepen (?!?).
Bij informatie inwinnnen hierover (bij twee verschillende websites) krijg je dezelfde gebrekkig Engels sprekende Pool te pakken Wink go figure… en die weet het niet…

duuuusss ik heb mijn hoop hier even op de mede-bijna-antieke-C15-sleutelaars neegelegd..

Groets

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juni 2015 04:33 PM
  [ # 1 ]

F = k * u
Kracht = veerconstante * verplaatsing.

Veer nemen, daar een constante kracht op zetten (100N oid), verplaatsing meten, en je kan de veerconstante berekenen.
Maar, ik vermoed dat er een meer eenvoudige methode is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2015 04:39 PM
  [ # 2 ]

http://www.mijnautoonderdelen.nl/citroen/c15/64604/64608/remkrachtverdeler

gewoon te koop.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
olaphoto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-09-2011

- C15 geel
Gepost: 03 juni 2015 04:55 PM
  [ # 3 ]

haha ja dié wel Wink, maar deze doet het nog: de VEER tussen de draagas en de remkrachtverdeler is bij mij verdwenen dus .... (overigens ook hier ziet men niet dat de benodigde veer dus meegeleverd wordt of niet… )
en tjah, als ik de veer HAD dan kon ik ‘m meten idd Very Happy maar toch bedankt! I appreciate all input !!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2015 04:58 PM
  [ # 4 ]

aaa. check.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 juni 2015 05:07 PM
  [ # 5 ]

Die kracht van de veer is minder belangrijk dan de juiste lengte.
Had in de Ardennen een keertje aan het spelen geweest (beetje 4*4 doen) en mijn veer kwijt gespeeld, daar ter plekke een trekbandje eraan gehangen, beetje remtesten tot ik het trekbandje op de goeie lengte had zitten en gaan, zo toch een tijdje rondgereden en dat remde zoals het moest.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 juni 2015 10:50 PM
  [ # 6 ]

Dat is toevallig, ik heb bij mijnautoonderdelen.nl een bosch remkrachtverdeler gekocht (lekkage bij APK) kreeg ik de andere dag te horen dat ie niet meteen geleverd kon worden, alleen een goedkopere versie was wél weer te bestellen.
Hoop het morgen in huis te hebben!! (m’n APK verloopt vrijdag)
Die veer moet toch ongeveer 1 cm van de hevel af zitten? (met de wagen leeg op de wielen)

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
olaphoto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-09-2011

- C15 geel
Gepost: 05 juni 2015 07:21 PM
  [ # 7 ]

even kijken op de sloop… als je niet een fotootje gemaakt hebt vóórdat je het loshaalde… OVerigens: blijkt dat het geen orginele veer hoeft te zijn (gecheckt bij CitroenGarage)  alleen dat hij dus mee moet bewegen=op spanning zet, met de as als de auto geladen wordt, EN dat ze niet knapt, vandaar de veer dus… en ja: op Internet zijn erg goedkope alternatieven te vinden, al was bij mij , en ik noet even iets anders: de draagarmen (fussekogels) VOLLEDIG versleten na nog geen 2 jaar !!!! Dus goedkoop KAN duurkoop zijn, de vervangers die ik er dus nu onder heb zijn net zo goedkoop (..) maar zaten er door de , ja ik heb vergeleken , véél betere pasvorm en betere rubbers zomaar in een 1/2 uur onder geprakt door yours truly! (L&R)

Profiel  
 
olaphoto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-09-2011

- C15 geel
Gepost: 15 december 2016 11:42 PM
  [ # 8 ]

Overigens: bij de keuring was het een geneuzel tot en met: hebben ze tóch AL het werk wat ik dus ook gedaan heb (en aangegeven in conclaaf) nog eens overgedaan want de remkrachtverdeling Links en Rechts was gewoon niet recht te krijgen. (ondanks vervangen remcilinders, blokken, schijven, trommels en brakepads waren vorig jaar al vervangen)
Ik heb trouwens de remkrachtverdelerveer (een veer die ongeveer overeenkwam) aangespannen.
toen vonden ze het wat te los en hebben ze ‘m vaster getrokken. Dan trekt de auto nogal naar beneden vanachter als je remt ...
Dit jaar vonden ze opeens dat het te strak was (?!?) errug vreemd (..) maar gelukkig kunnen wij met deze mechanische atuootjes lekker veel zelf. Maar het blijft gek dat ze met dit onderdeel hun eigen instelling van de rem afkeuren want voor zover ik weet is mij nog nooit overkomen dat remmen vanzelf strákker worden ... (vaster, jah, maar niet strakker Wink  )

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook