Koplampen afstellen op Engeland
Jorijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 22 mei 2012 10:30 PM

Hallo,

Ik vertrek vrijdag voor een paar dagen naar Engeland. Ik ben helaas niet meer in de gelegenheid om langs een ANWB winkel te gaan voor stikkers en de dealer weet geen raad. Het laten opsturen per post gaat waarschijnlijk te lang duren.

Ik heb een Citroen C3 van dit jaar. Is er iets wat ik kan instellen in MyWay of iets dergelijks? Ik kan niet uitsluiten dat ik na 10 uur in de avond mijzelf ook de weg bevind. Lampen omlaag zetten is iets wat ik wil vermijden in verband met onbekende wegen daar.

Ik hoop dus dat er iets is wat ik niet weet, misschien een schakelaar onder de motorkap?

Dank!

J

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 22 mei 2012 10:50 PM
  [ # 1 ]

Ik ben vorig jaar naar Schotland geweest 14 dagen via Hull naar boven gereden had de stikkers bij me maar niet gebruikt geen klachten gehad van medebestuurders aldaar dus het kan gewoon meevallen

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 mei 2012 09:10 PM
  [ # 2 ]

is dat tegenwoordig dan nog wel van toepasing, volgens mij was het vroeger zo dat er een gedeelte in het reflctorglas zat, waar door het licht werd afgebogen, rechts de berm in. tegen woordig hebben we alleen nog maar een heldere glasplaat. als je deze lamp rechts benaderde keek je in die reflectie, wat iritant is.

Profiel  
 
Jorijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 30 mei 2012 09:41 AM
  [ # 3 ]

Inmiddels terug. Lampen niet hoeven te gebruiken.. Smile Dank voor de informatie allen.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 16 december 2016 04:02 PM
  [ # 4 ]

Dit draadje even omhoog schoppen.  Wink

In Februari ga ik met mevrouw Niek naar Engeland in de DS3.

Daarvoor wil ik de koplampen afplakken, want het lichtbeeld vind ik (te) sterk asymmetrisch om zonder plakkers naar de overkant te gaan.

Gebeld met Citroën NL en zij adviseerden een stickersetje bij de ANWB-winkel te halen.
IK “ja maar waar moet ik die stickers plakken dan?”
CNL “dat staat op de bijgeleverde instructieblad”
IK “een plakplaatjesboer kan mij precies vertellen waar de stickers moeten komen van letterlijk honderden verschillende modellen koplampen, maar een automobielfabrikant die werkelijk alle specificaties van haar modellen kan oplepelen, heeft geen idee. Vind u dit niet opmerkelijk?”
CNL “wij kunnen u niet verder helpen”

Kortom, kan iemand van “onze” gemeenschap wat pointers geven waar ik het beste kan plakken en welk soort plakband ik het beste zou kunnen gebruiken? Dank jullie wel! Smile

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 december 2016 09:04 AM
  [ # 5 ]

Afgelopen zomer met de Mégane (2012, met halogeen lampen) naar Schotland geweest, en geen stickers geplakt. Wel regelmatig licht gevoerd in verband met regen of een enkele rit in het donker, maar geen enkel lichtsignaal gezien wat zou kunnen duiden op verblinde tegenliggers. Ook bij het verlaten van de ferry geen opmerkingen.

Deze kerst gaan we met de Auris (2013, meedraaiend bi-xenon) en weer ga ik niets afplakken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 december 2016 09:05 AM
  [ # 6 ]

Zegt de ANWB er niets over op de website?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook