Benzine gestolen of vlotter aan gort?
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 29 december 2016 07:44 PM

Apart verhaal..

Gisteren Vpower getankt in Duitsland en ook een toertje (180mk/h) gemaakt om de zuigers eens schoon te blazen (grijns).. Naald van benzinemeter schommelde al naar links, maar dit kan ik mij ook inbeelden. Bij de afrit een bocht gemaakt en toen begon alles te knipperen (+knipperlicht). Daarna is het ‘service’ lampje gaan branden. De dag erna geen lampje meer opgemerkt, alleen dan dat er nog maar voor 120km in de tank was!!! Ik heb maar 66km gereden sinds de tankbeurt!!!

Garage gebeld en die had mij verteld dat er maar 1 oplossing mogelijk zou zijn: benzine gestolen! DIT kan ik mij echt niet voorstellen. Accu losgekoppeld en na een half uur weer kabel vastgemaakt in de hoop de ECU te resetten. Of is dit niet de bedoeling?

Wat nu? Zijn de genoemde symptomen een voorbode van een defecte vlotter? Of toch maar de tank controleren op diefstalsporen (= gaatjes).

Ik hoor het graag.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 30 december 2016 12:57 PM
  [ # 1 ]

Heb je de tank meschien te over voll gegooid ???  Dus toen de pomp afsloeg, nog even de vul hals terug getrokken, en nog verder afgevuld, 
Als er benzine in het overloop systeem komt, krijg je rare meldingen, omdat hier de electronica zit,  staat ook in instructie boekje, en weet dit van een monteur,
Ik heb dit ook wel eens gehad, toen met een xsara, 16-16V,  had toen alleen tijdens tanken, tank vol, maar meter op de 3/4, dit was naar 4x tanken weg, en gaf weer vol aan,
Het kan natuurlijk zijn dat je zo hard, de bocht nam dat dit gebeurt is???

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 31 december 2016 12:11 PM
  [ # 2 ]

Je hebt gelijk gehad. Even een litertje of 10 wezen tanken en nu staat de wijzer inmiddels op 3/4.

Raar maar waar..

Het spookt de laatste tijd in de ECU denk ik. Laatst ook ‘uitvalverschijnselen’ gehad en de link gelegd met Octaan 95 van Lukoil. Sinds ik Shell weer tank heb ik nergens last meer van gehad. Ik heb vele merken auto’s gereden, maar er is er maar 1 met zoveel nukken in combinatie met benzine en dat is Citroën!!

Maar het rijdt zoooo lekker..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 31 december 2016 02:45 PM
  [ # 3 ]

soms komt het ook door de rijder zelf, het is tegenwoordig zo, en met ieder merk auto, te veel korte ritten, lijd tot problemen.
de motor slibt dan een beetje dicht, en ga je dan in eens een lange rit maken, dan wordt alles weer los geblazen, dit wordt dan opgevangen door sensor, (in je uitlaat) en die krijgt de schrik van zijn leven, ploink lampje aan, of past zoveel aan dat de motor gaat hikken,
laatst een colega van me nieuwe Volvo, hij verplaatst hem 6 meter, de volgende ochtend niet aan te krijgen, ANWB erbij, een boost en weer lopen, maar zo zie je maar.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook