2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Startonderbreking XM 2.5 Td Exclusive 1999 BLIJFT blokkeren
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 03 januari 2017 12:15 PM
  [ # 16 ]
XMTurboCT schreef:

Ik denk niet dat het met je codepaneeltje te maken heeft. Bij V6 automaten wil het wel voorkomen dat één of andere sensor op de automaatbak soms een storing geeft waardoor deze niet start. Misschien speelt zoiets ook bij jouw turbo ct? Is gissen van een afstand…


Dat denk ik nu ook dat het niets met het codepaneeltje te maken heeft.

Want als het geval zich voordoet, dus de auto start niet.
Dan draait de startmotor ook de motor niet rond om te starten.
Alle lampjes gaan branden op het dashboard zoals normaal als je het contact aanzet,
Maar je hoort alleen maar een lichte klik en verder niets.
De beveiliging blijft gewoon op groene lampje staan.
Het is dus iets anders.

 

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2017 06:12 PM
  [ # 17 ]
JanSr schreef:

Welk type XM gaat het over?
Bij een automaat moet dat ding in P of N staan anders start die niet.

Is de zaak intussen opgelost? loopt al bijna een jaar.

Altijd fff kijken naar de datum JanSr !! stopt in februari 2016 waarnaar er gestart wordt met een
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive met automaat - in januari 2017.

@JanvanHoutum https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203085

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2017 07:20 PM
  [ # 18 ]

Deze manier van uitsluiten/testen staat me wel aan. Al is de meest simpele test om relais 801 (gele socket
op de foto)fff te vervangen door een andere.

https://www.bxig.net/wenn-der-anlasser-streikt-muss-er-nicht-unbedingt-defekt-sein/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
de Rus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-2010

Gepost: 04 januari 2017 01:51 PM
  [ # 19 ]

Wanneer je een lichte tik hoort bij het starten en hij doet verder niets, zou je startrelais wel eens de geest kunnen hebben gegeven. Je kan proberen met twee man te starten, een draait de sleutel in startpositie en de ander tikt voorzichtig met een hamer op het startrelais (zit op de startmotor).

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 05 januari 2017 10:53 AM
  [ # 20 ]

Je kan ook de twee dikke contacten ophet startrelais met elkaar verbinden, dan hoort hij meteen rond te draaien.
Je moet dat met een zekere moed doen, ben je te voorzichtig dan brnadt er al gauw wat weg.
Werkt dat, dan weet je dus dat het startrelais de boosdoener was.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook