Koplampen gaan vanzelf aan en uit
JerryM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-2017

Gepost: 06 januari 2017 08:24 PM

Het betreft een xsara 2002 zonder automatische verlichting!
Tijdens het rijden door de dag gaat vaak het dashboardlampje van de koplampen knipperen en dan branden de koplampen ook daadwerkelijk ook al staat de verlichting uit. Doe je dan de verlichting aan de stuurhendel aan en terug uit, dan zijn de koplampen ook terug uit. Maar even later knippert weer het dashboardlampje en branden weer de koplampen. Even vaak gaan de lampen ook vanzelf terug uit zonder iets te doen. Ik heb al met de bedieningshendel van het licht gerammeld en ook al los gemaakt en terug geplaatst. Alles werkt normaal….maar dus ook abnormaal doordat de lampen een eigen leven leiden Wink  en het gerammel geeft geen resultaat. Dit is hinderlijk omdat voor- en tegenliggers vaak denken dat ik met de lichten knipper en ook de lampen gaan vaak stuk doordat ze steeds aan en uit gaan. Wie kent dit fenomeen en heeft raad ?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 januari 2017 09:17 PM
  [ # 1 ]

Zoek even naar COM2000 hier op het forum. Er is al meer over geschreven. Succes!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bitter-Sweet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014

- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Gepost: 06 januari 2017 09:37 PM
  [ # 2 ]

Had precies hetzelfde.
Bij mij bleek draadbreuk bij de achterklep de boosdoener.
Alles vernieuwd en het was over.

Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.  gooi

Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt

Profiel  
 
JerryM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-2017

Gepost: 06 januari 2017 10:04 PM
  [ # 3 ]

de kabelboom in de chauffeurdeur heb ik al helemaal gerepareerd. Daar waren meerdere kabeltjes gebroken, waardoor het raam niet meer werkte en de deuren niet op slot konden. Dit probleem is opgelost. Wel gaat de kofferklep enkel open met afstandsbediening en niet met de hand. Heb de bekleding aan het slot weggenomen en niets opgemerkt. Daarna het slot open gemaakt en nagezien, maar ook hier was er geen probleem.Eventueel zou er toch nog een kabelbreuk kunnen zijn in de kabelboom op het scharnierpunt van de kofferdeksel net zoals bij de chauffeurdeur. Deze moet ik dan eens nazien en misschien is het probleem van de lichten dan hier ook mee opgelost. Momenteel zijn de kids met de wagen weg, maar post zo vlug als het kan hier een antwoord. Bij voorbaat al dank voor de raad.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 januari 2017 07:08 AM
  [ # 4 ]

Kofferklepknop kun je in- of uitschakelen: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/465495/

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JerryM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-2017

Gepost: 09 januari 2017 08:33 PM
  [ # 5 ]

Allereerst een zeer dikke mercie. De kofferklep kan nu manueel geopend worden. Zoals in de beschrijving heb ik de sleutel in het contact gestoken en op het kleine knopje gedrukt. Tuut-tuut deed de claxon en daadwerkelijk….de kofferklep gaat manueel open. TOPPIE !
De kabelboom in de kofferklep heb ik eens in de vlugte bekeken. De rubber hoes aan het scharnier eens opzij geschoven, maar merkte niet onmiddelijk een breuk op. Wat ik wel opmerkte was dat er nogal tamelijk spanning op de kabelboom stond net of hij een beetje aan de korte kant was , dus kan er alsnog een kabelbreuk (of ietjes verderop) zijn. Dit kan ik pas later checken als de wagen een dagje thuis is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook