Storing uitlaatgassysteem
Gt3luke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 07-08-2013

Gepost: 11 december 2014 10:44 AM

Hallo,
Ik heb in mijn Xsara Break (2001 1.6 16v) een K&N inlegfilter gedaan. Daarna heb ik Euro 98 getankt.
Dat reedt in eerste instantie heerlijk, totdat er ineens een motorstoring de kop op kwam steken.
Het probleem begint vaak op de oprit en niet zozeer onderweg. Ik start de auto en dan brandt ineens het oranje motorlampje. Als ik dan vol gas geef trekt het toerental door tot max 2000 toeren en is de auto niet vooruit te branden.
Vaak laat ik hem dan een tijd staan en start ik hem weer. Ik kan er dan weer wel normaal mee rijden, maar het lampje brand nog wel.

Na een paar verschillende ritten verdwijnt het storingslampje weer van het dashboard en is alles weer normaal.
Na verloop van tijd, vaak binnen een week of twee, begint het hele riedeltje weer opnieuw.
Ik ben al een keer bij de garage geweest om de storing uit te laten lezen en te verwijderen.
Toen was ik nog in de veronderstelling dat het iets eenmaligs was.
Het komt dus steeds weer terug.
Zou het door het K&N filter kunnen komen en de andere brandstof? Moet ik hem dan opnieuw laten afstellen?
Of is het toeval en moet ik meer richting een defecte katalysator/lambasonde kijken?
Ik snap dat het geen makkelijk verhaal is om zo antwoord op te geven, maar ik hoop dat er mensen zijn die iets soortgelijks hebben ervaren en wat hun oplossing daar in was .

Profiel  
 
Nicksy1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 14-01-2017

Gepost: 15 januari 2017 07:26 PM
  [ # 1 ]

ik heb hetzelfde probleem, (xsara break 2002 1.6 16v)
het is er niet altijd maar soms wel, als hij de storing heeft en niet vooruit te branden is dan lijkt het ook wel of de auto op een bougie te weinig loopt, wij kwamen met sleutelen erachter dat de lambdasonde niet goed vast meer zat in de uitlaat deze zit vooraan en kan je zien als je je voorwielen opkrikt, hij kan ook defect zijn deze sonde ze zijn 30 euro op mr auto meen ik. er is mij ook vertelt dat bougies vervangen soms kan werken. ik heb het setje nu klaar liggen om te vervangen, ik hoop je binnenkort antwoord te kunnen geven.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook