centrale deurvergrendeling werkt niet… auto staat open nu!
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 17 september 2014 02:28 PM

Misschien dubbel gepost, maar ik heb echt hulp nodig, auto staat nu open in Amsterdam, en wel in de meest slechte buurt!!

Wil zo het weekend niet in!!


Probleem:

Ik krijg met de sleutel (zonder afstandbedieningskastje) de bestuurderskant niet op slot, bij het slot omdraaien gaat de centrale deurvergrendeling dicht, om vervolgens gelijk weer open te springen.

Als ik de Passagiersdeur, alleen al open doen, dan gaat spontaan de deurvergrendeling open, dicht, open dicht.

Achterklep gaat zo wie zo niet meer op slot, omdat centrale deurvergrendeling niet werkt.

Ik heb kabelboom al bekeken en paar weken terug paar draden gerepareerd.

Ter aanvulling en wellicht voor de kenners van belang voor de klacht.
Bij de bestuurderskantdeur, heb ik de kabelboom uit de deur haal, door die ronde knop los te draaien en de stekker los te trekken. Maar als ik die stekker weer terug steek, gaat spontaan mijn deur vergrendeling dicht, open, dicht open. 

Heeft iemand nog een tip waar ik zelf naar kan kijken voordat ik naar garage ga??

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 17 september 2014 06:09 PM
  [ # 1 ]

Ik zou de zekering van de cv eruit halen. Kun je hem tenminste handmatig dicht doen. Weet alleen niet wat er nog meer op die zekering zit.
Ik denk dat of 1 van je motoren stuk is of ergens een kabelbreuk , maar dat is moeilijk te beoordelen vanaf de computer.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 17 september 2014 11:51 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie en op zich goede tip!!
En ook zeker bruikbaar als de reparatiekosten veel te hoog worden, ECHTER als de cv niet werkt, dan gaat de achterklep niet op slot! en die kan je niet handmatig dichtdoen…. of ik moet dat mis hebben.

Dus deuren wel dicht alleen achterklep niet.

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 18 september 2014 09:12 AM
  [ # 3 ]

Die conclussie klopt wel. Ik zou zo even geen tip weten helaas.

Profiel  
 
jarno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 05-06-2014

Gepost: 18 september 2014 10:26 AM
  [ # 4 ]

Problemen met de centrale deurvergendeling, het automatisch openspringen na het sluiten, komt vaak door kapotte kabels in de deur. Controleer aan de bestuurder- en passagierzijde de kabels die door de deur lopen.

Als je in de auto zit, dan kan je aan de binnenkant van de deur de auto op slot doen met het knopje naast de klink. Probeer dit vanaf de bestuurder- en passagierskant. Zit hier verschil in?

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 18 september 2014 10:38 AM
  [ # 5 ]

Morgen maar de bekleding van de deuren los halen en kijken naar breuken in kabels, en de rechter kabelboom controleren.

Ook morgen maar even de deuren op slot doen van binnen uit, kijken hoe dit gaat en of daar verschil in zit.


Is er uberhaupt een mogelijkheid om klep op slot te doen als CV niet werkt?  behalve dan een hangslot er doorheen doen Laughing

Profiel  
 
jarno2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 05-06-2014

Gepost: 18 september 2014 10:51 AM
  [ # 6 ]

Ik was niet duidelijk genoeg zie ik. De kabel tussen de deur en de carrosserie doelde ik op. Degene die je al eerder los hebt gehad.

Profiel  
 
IanvanEde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 30 januari 2015 03:26 PM
  [ # 7 ]

Blijkbaar zijn bij mij ook die kabels (4 ervan) gescheurd en maken sluiting. Radio ontvangt geen zenders meer, deuren willen niet op slot en linker raam doet het soms niet meer.

Heb bij de dealer prijsopgave gevraagd, wordt dit een duur grapje? of is het eventueel zelf te maken, en zo ja, hoe

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 04 februari 2015 11:35 AM
  [ # 8 ]

Via garage zal het niet goedkoop zijn.

Ik heb monteur die het gedaan heeft, maar 200,- ben je zo kwijt

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 04 februari 2015 11:36 AM
  [ # 9 ]

Via garage zal het niet goedkoop zijn.

Ik heb monteur die het gedaan heeft, maar 200,- ben je zo kwijt

Profiel  
 
IanvanEde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 04 februari 2015 11:39 AM
  [ # 10 ]

Dag Frank52

Na lang zoeken begreep ik dat dat onderdeel vd kabelboom niet meer leverbaar is. Auto staat nu bij Citroen Dealer, die gaat het geheel herstellen a €230. Had met dit weer geen behoefte om zelf iets te gaan klooien, en zo maar naar een “toko” gaan en erop vertrouwen dat er verder niks stuk gaat vind ik een te groot risico

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 24 oktober 2016 11:40 AM
  [ # 11 ]

Inmiddels 4 jaar verder en inmiddels ook al 3x kabelbreuk in kabelbomen bij deur verder.

Ongeveer 2 maanden geleden weer kabelbreuk en deur ging weer niet op slot.

Inmiddels bekend met dit probleem heb ik zelf kabeltje ertussen gesoldeerd, en goed afgetapt, en vooralsnog werkt het weer.

Maar buitengewoon lastig dat het zo vaak stuk gaat.

Eerlijk is eerlijk het is niet het beste karretje waar ik op dit moment in rijd.

- Kabelbreuken bekabeling deur / carresorie (3 x stuk geweest)
- Electrische raambediening ( 2 x stuk geweest)
- VREET koplampen
- Uitlaat (2x vervangen)
- Automatische schakelbak geeft storingen door vervuilde olie (1x vervangen)
- Chevrons die er zo maar van af vallen (2 x gehad, nu zonder grill verder, vind het wel mooi aan het worden al die gebrekken.

En het leukste van alles Citroen Nederland herkent zich niet in deze klachten!!

De monteurs van Citroen hebben gelukkig minder last van vergeetachtigheid, want die komen er wel voor uit, dat mijn genoemde problemen groots aangepakt hadden moeten worden, maar dat ging citroen Nederland iets te veel geld kosten.


Slappe excusses van importeur, tuurlijk is auto niet nieuw, maar dit zijn klachten die zo vaak voorkomen, dat enige vorm van compensatie of modicifactie zeker op zijn plaats had geweest.  JA ook na zoveel jaar, want dan komen dit soort problemen massaal naar boven.
Het zijn gewoon constructie fouten, heb ballen als importeur en neem je verantwoordelijkheid, maar nee Citroest Nederland weet werkelijk van niets. Bah Bah Bah

 

Profiel  
 
Martin Groningen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 29-06-2013

Gepost: 17 januari 2017 02:55 PM
  [ # 12 ]

De grootste kans bij het dicht-en-weer-open springen van de centrale deurvergrendeling is blijkbaar een kabelbreuk bij één van de vijf deuren.

Als ik een ODB2 interface koop, kan ik dan uitlezen welke deur de storing geeft?
Of is er een andere slimme manier om te bepalen bij welke deur het probleem zich voor doet?
(ik heb trouwens een Xsara Picasso, maar daar zal wel een vergelijkbare boordcomputer inzitten)

Hartelijke groet, Martin

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook