Voorstellen en paar vraagjes
Trucker-kevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-12-2016

Gepost: 21 januari 2017 09:09 PM

Hallo allemaal,
Ik ben kevin en heb sinds kort een berlingo 1.6hdi 90pk van 2007.
Ik ben wel redelijk handig en ben van plan om het onderhoud zelf te doen.
Waar halen jullie de onderdelen (filters, olie, ...)? Online of gewoon in de plaatselijke autozaak?

Als ik de auto start blaast hij elke keer een hele roetwolk uit. Is dit typisch aan deze wagens of is dit omdat er ergens een probleem is met de uitlaat?
Ik had namelijk voor deze wagen een peugeot partner (berlingo model) en deze had het ook.

Ik krijg ook altijd een storing van de pasagiersairbag. Heb al gelezen hier dat dit kan komen na een ongeval en dat de airbagcomputer niet is veranderd/gereset.  Nu kan ik niet meteen de naam van de computer meer vinden. Als iemand de naam even kan geven van deze computer kan ik hem in de garage laten reseten.

Ik denk dat ik voorlopig al mijn vragen heb gesteld Smile
Greetz trucker kevin

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 januari 2017 09:25 AM
  [ # 1 ]

Als je een goede kwaliteit en merk olie wilt, dan is online bestelen het beste, want dit scheeld de helft,  zoiets van 76,- in de winkel tegen 35 online, maar zorg dat je dan alles tegelijk besteld,  dus olie, olie filter, brandstof filter, luchtfilter, interieur-filter,  dan hoef je maar een maal verzendkosten te betalen,  anders schiet je er nog niks mee op, en er zijn genoeg van die online winkels, met heel grote prijs verschillen, 
En dat ie roet blaast bij het starten, ja is vrij normaal, alleen niet als er ook een roetfilter in zit,  je moet eigenlijk pas zorgen maken, dat waneer je bij een bepaalde snelheid gas geeft, er een zwarte wolk in je spiegel is te zien,  je zou natuurlijk even een reinigings aditief in de tank kunnen doen, en er een in de olie doen, voor dat je hem ververst, wel even letten op de merhode, met sommige mag je niet gaan rijden, alleen stationair draaien

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook