"defekte akkulader" Picasso
leogaby
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-01-2005

Gepost: 30 januari 2005 04:15 PM

07-01-2005 Storing “DEFEKTE AKKULADER”.
De volgende fucties werkten niet:
-Centrale deurvergrendeling
-Ruitenwisser + sproeier
-Richting aanwijzers, alarmlichten
Direkt naar de Citroen dealer gereden.
Na enige tijd op de parkeerplaats gewacht te hebben, was de storing verdwenen.
Alles werkte weer.
De boardcomputer is uitgelezen, zonder een storing te vinden.
Accu doorgemeten, deze was goed.
Laadstroom gemeten, deze was 14 Volt.
Gereden met de auto, geen problemen meer gevonden.

30-01-2005 Storing “DEFEKTE AKKULADER”.

Zelfde functies zijn uitgevallen.
Enkele malen gestart, zonder verandering.
Na een rit van ongeveer 10 km, auto gestopt en uitgezet.
Citroenservice gebeld, die heeft ons doorverbonden met de ANWB.
Na enkele minuten werkte alles weer.
ANWB toch geweest, heeft niets gevonden.

wie kan mij helpen, of heeft ervaring met zo’n storing??????

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 30 januari 2005 06:35 PM
  [ # 1 ]

wat bedoel je met acculader, ik snap m niet helemaal ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
leogaby
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-01-2005

Gepost: 30 januari 2005 10:19 PM
  [ # 2 ]

Geen idee, wat ik ermee bedoel,
die tekst verschijnt letterlijk op mijn display.
Ik neem aan, dat het de dynamo ofzo is.

Gr.
Leo

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 31 januari 2005 01:02 AM
  [ # 3 ]

Re: "defekte akkulader" Picasso

leogaby schreef:

Storing “DEFEKTE AKKULADER”, wie heeft ervaring met zo’n storing?

Klinkt als dezelfde storingsmelding eerder in dit forum in het topic “Picasso: Acculading defect”. Had toen te maken met een storing in het laadstroomcircuit, omdat de aandijfriem van de dynamo gebroken was.
De storingsmelding lijkt in jouw geval onterecht, omdat de dynamo goed lijkt te werken. Zelfs als die niet goed zou werken snap ik niet dat slechts bepaalde functies uitvallen. Lijkt een elektrisch probleem te zijn, maar van zo’n opmerking wordt je niet veel wijzer.
Ik weet niet hoe oud je Picasso is,maar als de storing nog een keer optreedt, vind ik wel dat Citroën het probleem moet verhelpen. Richtingaanwijzers die het opeens niet meer doen mag je toch wel gevaarlijk noemen.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 21 oktober 2005 06:25 PM
  [ # 4 ]

Bij een Picasso kan het ook zo zijn dat je deze problemen krijgt door een defecte zekering. Zekering 27 in het dashboard zekert de voorbekrachtiging van de dynamo via de BSI. Als deze zekering defect is, wordt de dynamo dus niet voorbekrachtigd, en zie de BSI ook niet dat de motor loopt. Gevolg is dat o.a. ruitewissers en raambediening niet werken. Pas boven een bepaald toerental van de motor (en dus ook dynamo) gaat de dynamo dan door zelfbekrachtiging werken.

Gr Martijn

Profiel  
 
tafkak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 04-04-2004

Gepost: 15 december 2005 07:33 PM
  [ # 5 ]

acculader defect

Ik heb er ook last van gehad. Het was op de eerste koude en besneeuwde dag dit jaar. (waar het file record is gebroken)

Ik zelf had wel geen last van veel sneeuw maar wel van Acculader defect.
Geen richting aanwijzer en de hele lijst zoals hierboven is beschreven.

Ik ben naar huis gereden, en heb de de picasso anderhalf uur laten staan. Daarna was het probleem weg.

Volgens een vriend van mij kan het zijn dat er tussen de contactpunten bij de dynamo vocht is gekomen (condens ofzo) en daardoor kon de dynamo de rest niet aansturen. Doordat bij de contactpunten van de dynamo iets zit wat ronddraait tijdens het rijden, is het met het ritje naar huis schoon geveegd.

Ik weet dat het misschien klinkt als een wazig verhaal, maar ik heb totaal geen verstand van auto techniek. Ik weet hoe ik moet rijden, waar de benzine en de anti vries in moet en daar houd mijn kennis op. Surprisedops:

Koen

I’ve seen the future and it will B

Oja, spelstjekken is voor mietjes.

Profiel  
 
plavell
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-11-2005

Gepost: 29 mei 2006 01:32 PM
  [ # 6 ]

Hallo,

ik had hetzelfde probleem. Heb mijn multiriem laten vervangen door een Bovag dealer, Garage Mulder uit Almere. Nou, dat heb ik geweten! Ik kreeg dezelfde melding. Wat bleek achteraf? Er was een verkeerde mulitriem gemonteerd door de Bovag dealer (die klungels hadden nog veel meer fout gedaan advies om bepaalde onderdelen te vervangen wat uiteindelijk helemaal niet nodig was!). Door het vochtige weer, als ik door een plas reed gebeurde het meestal, ging de te ruime mulitriem doorslippen, waardoor mijn stuurbekrachtiging en airo uitviel.

Klagen bij het klachteninstituut van de Bovag leverde helemaal niets op! Stelletje oplichters zijn dat! Ga dus nooit meer naar een Bovag dealer want als de garage (aantoonbaar!) in de fout gaat, geven ze niet thuis! Voor alle duidelijkheid heb na het vervangen van de multiriem door de Citroen dealer nergens meer last van.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 mei 2006 02:00 PM
  [ # 7 ]
plavell schreef:

Klagen bij het klachteninstituut van de Bovag leverde helemaal niets op! Stelletje oplichters zijn dat! Ga dus nooit meer naar een Bovag dealer want als de garage (aantoonbaar!) in de fout gaat, geven ze niet thuis! Voor alle duidelijkheid: heb na het vervangen van de multiriem door de Citroen dealer nergens meer last van.

Citroen dealers zijn ook in de regel bij de BOVAG aangesloten. Is gewoon een overkoepelende vakorganisatie.

Wat betreft de storing. Check toch preventief eens die zekering van de dynamo voorbekrachtiging: klinkt plausibel.

Profiel  
 
plavell
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-11-2005

Gepost: 29 mei 2006 03:09 PM
  [ # 8 ]

Zal best dat het een overkoepelende vakorganisatie is, feit is dat ze niks voor je doen als er wat is.

Maar goed, misschien heb jij andere ervaringen.

Profiel  
 
Groentje1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 15-11-2009

Gepost: 29 mei 2010 12:55 PM
  [ # 9 ]

Ik heb hetzelfde probleem met de xsara ( 2005 ) Acculader defect. Het varieerd van 2 maal per maand tot 5 maal per week. Tijdsduur van enkele minuten tot een uur. Het verdwijnt weleens na een herstart maar vaak ook niet. Ik ben al verscheidene keren terug naar de citroen dealer geweest maar ook die kunnen het niet uitlezen omdat het niet geregistreerd is.
NU heb ik een probleem want als ik ergens in de middle of nowhere sta weet ik niet of de melding goed of een fake melding is.
De laatste keer is alles doorgemeten en de dynamo laad goed bij 14,4 volt.
Volgens de dealer nog nooit meegemaakt?
Wie kan me daar mee helpen?

vast bedankt Groentje1

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 mei 2010 09:02 PM
  [ # 10 ]

Koolborstels van de dynamo versleten. Tenminste, daar lijkt het op. Weliswaar heb ik daarvoor gewoon ouderwetsch een lampje, maar die gaf hetzelfde effect. Af en toe wel, af en toe niet goed laden, met bijbehorend de lampjes uit of aan. Meten levert dan niks op want dat kennen we wel storingen die er soms wel, soms niet zijn: die zijn er nooit als je een diagnose wilt stellen Laughing

Affijn, dynamo eruit gelepeld, koolborstelbrug eraf gepulkt: zo goed als geen koolborstels meer. Nieuwe koolborstelbrug erop & gaan Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stad54
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 01 augustus 2011 10:46 PM
  [ # 11 ]

Had hetzelfde probleem.
Batterij vervangen ...noppes, alternator vervangen ...geen oplossing.
UIteindelijk een slecht contact van de stekker op de alternator.  Losgemaakt, een beetje contactspray erop, drooggeblazen, terug gemonteerd met een beetje siliconekit.  Opgelost

Profiel  
 
stad54
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 12 november 2011 06:58 PM
  [ # 12 ]

Dag

Ja ik dacht opgelost.  Ondertussen zijn we een half jaar verder.  Alles is doorgemeten. Acuu ok, alternator ok.  En toch zegt die ellendeling af en toe : ” defect accu lading”. ik negeer dat en mijn picasso doet het perfect.  Wel vervelend.  Is er eigenlijk iemand die dit opgelost kreeg.  En kom nu niet aandragen met gebroken snaren of koolstofborstels.  Er is GEEN merkbaar, meetbaar defect en toch krijg ik die melding

Profiel  
 
geert45
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 04-02-2017

Gepost: 04 februari 2017 09:26 PM
  [ # 13 ]

mijn picasso uit 2001 geeft bij regenachtig weer de melding acculader defect en verder nooit wie weet wat het probleem kan zijn?? op het moment dat het lampje aangaat stopt de stuurbekrachtiging

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 februari 2017 09:46 PM
  [ # 14 ]

Je kan even kijken of de multiriem niet te slap staat.
Die drijft namelijk de dynamo aan én de stuurbekrachtigingspomp

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook