2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vermoeide dame
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 oktober 2016 10:01 PM
  [ # 16 ]

Dit is een kurken pakking en is bij elke DS onderdelen leverancier te koop

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 08 oktober 2016 09:36 AM
  [ # 17 ]

Misschien heb je hier iets aan.

Wanneer je de hele motor gaat reviseren is het interessanter om een complete pakkingskit aan te schaffen.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
hekkelhan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014

- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Gepost: 08 oktober 2016 06:26 PM
  [ # 18 ]

Ik heb inderdaad een compleet pakkingsset, zelfs origineel Citroen, maar helaas ontbraken de cilinder voetpakkingen en deze kurk afdichting. De voetpakking is wel los te verkijgen. Diverse webshops geraadpleegd, maar nog geen geluk met de kurk carter afdichting… Toch vreemd dat er een rubberen afdcihting in zat, mogelijk dichtgekit door de vorige eigenaar?? En hoe dik moet het kurk zijn?

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 08 oktober 2016 10:38 PM
  [ # 19 ]

Ik heb er geloof nog wel eentje liggen. Zal binnenkort morgen of overmorgen even voor je kijken.

Profiel  
 
hekkelhan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014

- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Gepost: 13 oktober 2016 10:32 PM
  [ # 20 ]

Dankje erict!

Profiel  
 
hekkelhan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014

- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Gepost: 05 februari 2017 01:53 PM
  [ # 21 ]

Eindelijk! Ze rijdt weer met het gereviseerde DX2 blok. Inmiddels ongeveer 200km gereden, maar het lukt me nog niet om de carburateur helemaal goed af te stellen naar volle tervredenheid. Luchtschroef zowat helemaal dicht en stationair schroef ook… Ik vraag me nu af of de carburateur (Weber 28/36 DMA2) wel de juiste sproeiers heeft, of gewoon een schoonmaakbeurt nodig heeft. Hoe check ik de sproeiers en wat zijn de bijbehorende maten?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 februari 2017 11:03 PM
  [ # 22 ]

Omdat je aan de stationair afstelling heb zitten draaien neem ik aan dat je niet tevreden bent over de stationair loop.
Voet carburateur gevlakt? Anders kan hij valse lucht zuigen.
Staan de gaskleppen goed afgesteld? De rust stand mag je eigenlijk niet aan draaien, maar dat heeft meestal al iemand voor jou gedaan. Als de carb er af ligt de rust stand stelschroef zo ver terug draaien dat een vloeipapiertje net vrij langs de klep en schacht kan bewegen.

Ik ga er vanuit dat je de klepspeling en ontsteking ( Zie DS-TT film) echt goed hebt afgesteld.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook