als jij het zegt, doe mij er dan maar 4 welke passen
Beter één eend op straat dan tien in het water….





Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Nic Baert schreef:Hallo,
De lagers zijn vrij standaard hoor.
Uit m’n hoofd 25 op 52 , 15 breed, overal te krijgen…Die ringen, moeten die niet gehard zijn?
Mvg Nic
Ik heb nog even het onderdelenboek erop nageslagen, blijkbaar is er 10/76 een wijziging geweest, tot die datum is de maat 25x52x15 voor het lager, daarna 26x52x15. Steekassen zijn ook niet uitwisselbaar, want ook het aantal spiebanen is gewijzigd. Maar zo te zien is ook die 2e maat standaard.
Is het loopvlak van de ringen zodanig beschadigd dat deze niet meer te gebruiken zijn?
Ik heb prijs gevraagd om de bussen te laten maken.
124euro voor 2 geharde stuks…:-)
Iemand interesse?
Mvg Nic






















Totaal aantal Berichten: 3448
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
SKF Speedy Sleeve al overwogen?
http://www.skf.com/binary/26-128020/11337_2-EN-SKF-Speedi-Sleeve.pdf
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
hoi iedereen,
het is al effe geleden maar om terug te keren op het voorgaande, de lagers zijn dus overal te krijgen.
de ringen daarentegen heb ik ergens bij een speciaalzaak gekocht in antwerpen, als iemand geinterreseerd is kan ik de gegevens opzoeken.
is een standaard ring, voor de zekerheid vastgeplakt met loctaajt.
Nu de volgende vraag, stel dat ik een nieuwere bak plaats, passen de klauwen die ik nu heb (op ouder type bak) op deze bak? mits het nemen van nieuw type schijven?
alvast bedankt!
oja, de bmw rijdt goed;-) enkel de bak was van in den beginne al geen goede…
mvg Nic
Beste lezers en kenners.
Ik heb een vraag over remklauw revisie van de voorste GS/A klauwen, (met 45mm zuigers).
Mijn pas aangekochte Super (met GSA1300 en 4-bak) heeft maar ‘halve’ remkracht.
Daarom wilde ik de remblokken nakijken/controleren, door voorzichtig de remblok(zuiger) terug proberen te drukken, en dat ging dus maar bij 1 zijde per klauw.
Gelukkig had ik nog 3 GS/A klauwen liggen, maar na 25 jaar (zonder vettige bescherming oid) is het niet best.
Maar gelukkig kreeg ik alle zuigers nog uit de klauwen geperst(lucht).
Desondanks zagen de cilinders er aangevreten uit, en ook de zuigers zien er “rattig” uit.
Ik ben hoopvol dat een opknapbeurt voldoende is, compleet met nieuwe rubbers uiteraard + vers ATE vet.
Wat mij opviel, en mijn vraag;
Bij 1 klauw waren de zuigers normaal metaal kleurig (donker grijs / taupe kleurig)
Bij 2 klauwen hadden de 4 zuigers een paars/roze-kleurige coating erop zitten. (die dus aangetast is)
Weet iemand wat de functie van die paars/roze coating is? (moet die blijven zitten?)
Ik heb met een schuifmaat de diameters opgemeten, en het scheelt een paar honderdsten miilimeter.
Ik hoor het graag.
Alvast hartelijk bedankt, Marcel.