3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
DS 1972 DV 2 motor: Auto blijft niet lopen/ start niet
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 maart 2017 10:04 PM
  [ # 31 ]

Zit er een gradenboogje op?

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 03 maart 2017 10:49 PM
  [ # 32 ]

De auto is in april 1972 voor het eerst op naam gezet in Frankrijk. Hier staan de curves beschreven per type: http://www.123ignition.nl/product.phtml?id=168

C12 komt overeen met de Ducellier 4254C die op mijn auto zat. Hoeveel toeren de auto stationair maakt weet ik niet, de toerenteller werkt niet. Waarop zit de toerenteller trouwens aangesloten op een DS uit 72?

Egbert, Ik heb eerst het BPD opgezocht, vervolgens met een boortje het vliegwiel geblokkeerd. Bij 0 graden op de gradenboog heb ik een merkje gezet op de poulie. Vervolgens de 123 gemonteerd waarbij de rotor en de verdeelkap wijzen naar de 1e bougiekabel. Vervolgens auto gestart en vond de auto niet lekker lopen waarop ik met de stroboscoop heb gekeken waar het merkje op de poulie stond, dit was na 0 graden. Vervolgens de ontsteking wat bijgedraaid op gevoel,staat nu op ca. 5 graden voor nul.

Ik zal het aanbevolen topic even doornemen.

 

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 maart 2017 11:03 PM
  [ # 33 ]

Bijna goed, maar je moet nu bij stationair loop met de stroboscoop op ongeveer 12 graden voorontsteking zetten ( is ongeveer 1cm op de graden boog).
De curve die je neemt is niet heel erg kritisch.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 maart 2017 11:26 PM
  [ # 34 ]

Op de nokkenaspoelie (gradenboog) 6 gr voorontsteking dus toch?
Maar beter is 14 gr bij 2000 rpm.
Als het goed is moet het aardig overeenkomen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 maart 2017 12:17 AM
  [ # 35 ]

Die toerenteller zit aangesloten op de secundaire kant van de bobine.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 maart 2017 08:14 AM
  [ # 36 ]
H@ns schreef:

Op de nokkenaspoelie (gradenboog) 6 gr voorontsteking dus toch?
Maar beter is 14 gr bij 2000 rpm.
Als het goed is moet het aardig overeenkomen.

Oeps ga ik toch ook de fout in.
Inderdaad 6gr nokkenas (= 12 gr krukas) bij stationair= 1cm op de graden boog
Volgens WPH inderdaad 14 gr nokkenas bij 2000 rpm, maar dan moet je een goed geijkte toerenteller hebben

 

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 maart 2017 03:06 PM
  [ # 37 ]

Heb de ontsteking iets bijgesteld en nu loopt de auto perfect! De auto trekt vanuit elke positie vloeiend naar zijn top.

Bedankt allen voor de goede adviezen!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook