Lekkage bij Saxo
Brinkie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-2016

Gepost: 02 maart 2017 11:12 AM

Ik heb net een andere Saxo gekocht (1997, driedeurs met 1.4 motortje, SX) en met de regen van afgelopen dagen is er wat lekkage opgedoken aan de achterzijde van de hemel, tegen de achterklep.

Nu zit er wat roest aan de bovenzijde van daar waar de klep overheen valt boven het rubber. Kan het zijn dat dit hierdoor naar binnen komt? Is dit een bekend fenomeen?

Ik ben bekend met de antenne, maar die lijkt redelijk droog.

Iemand ervaring hiermee?

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 02 maart 2017 12:41 PM
  [ # 1 ]

Een goede truc om achter lekkages te komen is de toevoer van water overdrijven, dus op de “bekende” of vermoede plekken vol met de tuinslang een waterstraal erop, en iemand anders tegelijkertijd de binnenkant controleren. Ik drurf te wedden dat je de lekkage dan zo gevonden hebt. Als het de hemel ingelopen is kan het wel uit verschillende hoeken komen, mogelijk dakraam, antenne, rubbers etc etc. Zie je het zo niet binnekomen dan vrees ik dat je even de hemel los moet halen om de precieze locatie te achterhalen.

Bedenk me net dat ALS het echt uit de hemel druipt (wat ik niet uit je verhaal kan opmaken), dan kan het eigenlijk niet van de deuren of achterklep komen. Dan zit het hem toch in de antenne of dakraam.

Profiel  
 
Brinkie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-2016

Gepost: 02 maart 2017 03:59 PM
  [ # 2 ]

Thnx VTRider!

Het is waarschijnlijk de rand waar het rubber van de achterbak omheen ligt. Hier roest het een klein beetje en drupt daarbij waarschijnlijk bovenop de hemel.

Open dak heeft die niet en de antenne is droog, dus heel veel optie’s zijn er niet. Ik zal de boel gaan ontroesten en netjes maken, hopelijk is het dan over. Zal wel weer de hemel gedemonteerd moeten worden vrees ik ... Sad

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 03 maart 2017 03:10 PM
  [ # 3 ]

Ach, je hebt het in elk geval gevonden, ff eraan beginnen en voordat je het weet is het alweer gemaakt.

Succes!!

Profiel  
 
Brinkie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-2016

Gepost: 11 maart 2017 03:03 PM
  [ # 4 ]

Nou, de lekkage is gevonden hoor!

Als je het rubber omhoog duwt blijkt een deel van de rand waar het rubber omheen zit gewoon bijna weg te zijn. Kort gezegd: weggeroest! Ik ga proberen dit enigszins te lassen, maar eerst even bekijken hoe dit het best te doen.

De garage zei direct dat het van de doorvoerrubbers van de achterklep kwam, maar daar had ik al mijn twijfels over. Nu ik het rubber heb opgetild weet ik het zeker!

Verder verslag in het topic over de auto!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook