computer motormanagement defect en vervangen
Bertvdr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-2017

- C5 2.0 16V, Combi/o, Benzine, 1.997cc, 104kW, automaa
Gepost: 22 maart 2017 06:17 PM

Schijnbaar heeft de computer van het motormanagement (BSI?) het begeven.
Van mijn C5 2.0 16V, Combi/o, Benzine, 2005/11.
Zie bijgaande foto van de huidige computer.

Nu tijdelijk overbrugd met een draadje vanaf de accu met extra zekering ertussen.

Waar kan ik het beste en voordelig een andere halen c.q. bestellen?

Is het mogelijk om deze zelf te vervangen? Dit in verband met software inregelen en dergelijke? Of hoeft dat niet.

Afbeelding Bijlagen
computer_motormanagement_-_kopie.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 maart 2017 08:26 PM
  [ # 1 ]

Het adres met de meeste gebruikte Citroën-onderdelen is bartebben.nl. Aanmelden via de Lexia is voor het belangrijkste elektronische onderdeel van je auto natuurlijk wel noodzakelijk.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 maart 2017 09:36 AM
  [ # 2 ]

Wel verstandig om even te zoeken op https://www.onderdelenzoeker.nl.
Van der Ven is bijna altijd zeer interessant: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227473/

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 maart 2017 05:57 PM
  [ # 3 ]

Maar wat is er dan defect? Als die computer niet werkt krijg je hem echt niet aan de gang. Gewoon even uit interesse.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Bertvdr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-2017

- C5 2.0 16V, Combi/o, Benzine, 1.997cc, 104kW, automaa
Gepost: 24 maart 2017 12:26 AM
  [ # 4 ]

Wel als je een draad trekt rechtstreeks van de accu naar zekering F10, voor de zekerheid daar wel een extra zekering tussen, dan omzeil je het relais dat in die BSI zit en werkt alles normaal, brandt wel het motorlampje op het dashboard.
Als je de motor uitzet, dan ook de draad verbreken, anders trekt hij de accu leeg.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 25 maart 2017 10:17 AM
  [ # 5 ]

Ok, goed uitgevonden!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 maart 2017 10:57 AM
  [ # 6 ]
Bertvdr schreef:

Wel als je een draad trekt rechtstreeks van de accu naar zekering F10, voor de zekerheid daar wel een extra zekering tussen, dan omzeil je het relais dat in die BSI zit en werkt alles normaal, brandt wel het motorlampje op het dashboard.

Wil je nu dan de BSI vervangen of de afgebeelde ECU? Je tekst gaat over de BSI, maar plaatst een foto van de ECU van de versnellingsbak (AL4 BVA)

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook