2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Nieuwe banden Multispace 2009
Gepost: 31 maart 2017 07:42 PM
  [ # 16 ]

Voor je Michelins koopt moet je beslist even de tijd nemen om de bandentest’s te lezen op de site van de ANWB en ADAC.
Je zal zien dat er meerdere merken zijn die even goed en zelfs beter scoren dan Michelin en ook voor een voordeligere prijs te krijgen zijn.
Voor mij in iedergeval geen Michelins meer (zeer slechte ervaring met de Energy), ik heb goede ervaringen met Uniroyal en nu sinds kort ook met de nieuwe Falken (doet het ook goed in de tests).

Mijn buurman heeft een Berlingo multispace van 4j oud en daar hebben we enkele maanden terug Maxxis banden onder gezet, niet echt mijn keuze maar hij is er zeer tevreden mee.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 31 maart 2017 07:46 PM
  [ # 17 ]

@trxke Dank je wel voor je aanvulling.
Hier in de buurt was ook een bandenboer die Maxxis aanrader. Hij zei dat ze de laatste tijd heel erg veel verbeterd zijn maar dat zij ze al zeker 30 jaar in het assortiment hebben.

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2017 01:09 PM
  [ # 18 ]

Maxxis zou niet mijn keuze zijn, als ik jou was zou ik toch nog even de tijd nemen om de tests te lezen op de site van de ANWB en/of ADAC.
Hier staat zeer interessante info op die je kan helpen om je keuze te maken, let wel dat je de juiste banden types vergelijkt die door de bandenboer aangeboden worden (er zit namelijk veel verschil op prestatie’s per band type).

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 01 april 2017 01:14 PM
  [ # 19 ]

In de laatste test komt mijn band maat 205/65 R15 niet voor. Kan ik dan beter naar een band kijken met dezelfde velgmaat en andere breedte of met dezelfde bandbreedte en een ander velgmaat?

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2017 02:21 PM
  [ # 20 ]

De maat kan voor de prestaties ook invloed hebben, maar ik bedoel het band type per merk.
Zoals bv de Energy van Michelin en de Pilot Sport van Michelin 2 uitersten qua prestaties en veiligheid.
Net zoals de Falken Ziex ZE914 een zeer goede band is en de voorganger van Falken een erg matige band was.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 01 april 2017 02:45 PM
  [ # 21 ]

Oké, dank je wel voor je tips.

Ik zal alles nog eens door spitten en behalve Nederlandse tests ook die van de ADAC eens bekijken.

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2017 07:39 PM
  [ # 22 ]

Graag gedaan!
Ik ben benieuwd welke banden het gaan worden en ook naar je ervaringen als je er enkele duizend km mee gereden hebt.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 02 april 2017 10:43 PM
  [ # 23 ]

Dat zal niet zo snel zijn, wij rijden vooral korte afstanden. Zodra ik info heb meld ik het.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook