2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Climate control Xsara Picasso
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 04 juni 2017 12:12 AM
  [ # 16 ]

Edit mod: citaat van het direct voorafgaande bericht verwijderd

Inderdaad voor ik het elektronische gedeelte contactslot werkte de display zelf wel maar werkte de commando’s niet, dus als ik op auto, eco de off knop indrukte dan verscheen dat wel op de display maar verder gebeurde er niets. Ik zal de bui maar eens resetten en hopelijk werkt dan alles terug, is wel vreemd dat andere picasso eigenaars met hetzelfde probleem enkel de kabel vervangen en alles terug werkt en bij mij niet grrr.
Bedankt alvast.

Profiel  
 
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 04 juni 2017 01:27 AM
  [ # 17 ]

Nog even vermelden dat ik de airco nog niet opnieuw heb gevuld (was zga leeg toen het probleem zich voordeed) zou dit misschien ook een reden kunnen zijn dat de unit niet werkt ?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 04 juni 2017 10:21 AM
  [ # 18 ]

Nee de airco heeft een druk beveiliger op de leiding zitten, als systeem onder bepaalde druk (bar) komt, wordt de plusdraad afgekoppeld zodat de magneetpoulie van de airco niet wordt geactiveerd,  en dus de pomp stil blijft staan,
En ja je storing van de display is gekomen omdat de accu aangesloten bleef, en jij een overbrugging afkoppelde, toen het systeem actief was, dus de bsi, die wordt al actief als je de deur opent,  sommige mensen hebben geluk omdat het systeem net in de eco-modus ging, en zo alles al uit stond,

Profiel  
 
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 04 juni 2017 10:27 AM
  [ # 19 ]

Edit mod: citaat van het direct voorafgaande bericht verwijderd

dus als ik terug accu afkoppel, kabel demonteer en terug monteer en nadien accu terug aansluit zou het hopelijk moeten werken of moet ik die shunt zekering ook eruit halen en na 15 minuten terug monteren, en moet dat met of zonder accu aangekoppeld aub ?

En dus de airco loopt ook over de bsi dan ?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 04 juni 2017 11:47 AM
  [ # 20 ]

Je zou het kunnen proberen, maar hoe het afloopt weet niemand, normaal is het, alle electronica uit, en sleutel uit het contact, en nergens meer aan komen, accu los, halfuur min wachten, neem even een bakkie koffie,  nu komt het , de accu er weer op, maar niet ergens aan gaan zitten, zelfs de deur open doen is funest,  contact aan, dachbordlichten gaan dan aan 40 sec wachten, en dan starten, letop dat je niet eerst de sleutel terug draaid, dus alleen gewoon doordraaid,  en dus ook niet je voet op het gaspedaal zetten, want dan loopt je motor weer kut,
En werkt dit niet dan de bsi reset doen, heb je hem nou gevonden, anders kan je ook gewoon googelen,
Het begrip bsi, is eigenlijk simpel, het is een computer, en alle knoppen in je auto zijn het toetsenbord, er zit alleen geen enter tussen,  Het is dus een complex systeem, maar dit is gedaan zodat de auto minstens 50 kg lichter is, omdat er veel minder bedrading nodig is,

Profiel  
 
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 04 juni 2017 11:55 AM
  [ # 21 ]

Edit mod: citaat van het direct voorafgaande bericht verwijderd

Heb ondertussen al de accu afgekoppeld gehad en heel die bedrading terug gedemonteerd en terug gemonteerd en dan na een half uurtje de batterij terug gemonteerd, 15 minuten wachten (zoals in handleiding staat) en dan sleutel in contact maar alles is net als ervoor, display werkt wel en de aanjager blaast nog steeds maar op 1 snelheid en er is niks van knoppen dat werkt pfff. Ga nu even de bsi resetten dan maar

Profiel  
 
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 04 juni 2017 12:24 PM
  [ # 22 ]

ondertussen BSI ook gereset en nog steeds hetzelfde probleem, niks veranderd aan het probleem, wat kan ik nog eventueel doen ?
Is er misschien dan iets mechanisch of zo stuk ?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook