Bochtverlichting c4 coupé
RobinH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 27-05-2017

Gepost: 21 juni 2017 08:46 PM

Goedendag,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is de mistlampen te laten dienen als bochtverlichting?
zo ja is er toevallig iemand in de buurt van Lunteren met een lexia, die even wat service (tegen vergoeding) wil verlenen?

gr. Robin

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 juni 2017 09:55 PM
  [ # 1 ]

Ik ben bang dat dat niet mogelijk is met alleen een Lexia en wat instellingen aanpassen. De C4 Coupe had optioneel bochtenverlichting, maar die zit in de modellen met xenon verlichting, waarbij de xenon lenzen zelf meedraaien.

Vandaar mijn vermoeden dat het niet zo gemakkelijk is als wat instellingen aanpassen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 27-05-2017

Gepost: 21 juni 2017 09:59 PM
  [ # 2 ]

tja ik had gehoopt van wel, aangezien waarschijnlijk de sensors etc wel aanwezig zijn;) en optioneel? voor zover hebben alle versies met xenon dat toch?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 juni 2017 10:09 PM
  [ # 3 ]

Alle C4’s 2004-2011 met xenon hebben automatische koplamp hoogteregeling met een sensor op de vooras en een sensor op de achteras. Tevens een computer naast de ECU in de zekeringbak onder de motorkap die de hoogte afstelling regelt en volgens mij ook de bochtenverlichting.

De sensoren voor de hoogteregeling en de computer zitten sowieso niet in de auto’s zonder xenon, de rest weet ik niet.

Wat ik in ieder geval wel zeker weet is dat er geen optie is die ‘bochtenverlichting mistlampen’ heet die je simpelweg met een vinkje aan kunt zetten.

Ik ben een poging aan het doen een schema te vinden voor de bochten verlichting. Ik kan ‘m alleen vinden voor de hoogteregeling

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 27-05-2017

Gepost: 21 juni 2017 10:14 PM
  [ # 4 ]

nee, dat laatste zou vast niet nee echter weet ik niet hoe lexia werkt, maar bij de skoda met vcds kon je met een longcode handmatig functie’s aanmaken tot zekere hoogte dan;) maar ik ga me er eens in verdiepen het is ook geen ramp als het niet kan het oogt alleen mooier is mijn mening.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 juni 2017 10:15 PM
  [ # 5 ]

Met VCDS zijn de mogelijkheden inderdaad nagenoeg oneindig. Ik weet niet of dat soort dingen met een Lexia ook mogelijk zijn

Dit is het enige dat ik zo gauw kan vinden

Link (hoogteregeling)

Link volgens mij moet je nummer 6 hebben op deze tekening

Als die sensor er zit, dan zou je in theorie iets kunnen programmeren dat input van die sensor oppakt en daar iets mee doet, maar ik weet niet of handmatig iets programmeren met een Lexia uberhaubt mogelijk is zoals dat met VCDS of VAGcom wel kan

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook