Auto geeft soms vervelende trilling tijdens doortrekken in zijn 4 of 5
Peerke_32
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-2011

Gepost: 03 juli 2017 08:28 PM

Mijn Cactus 1.2 puretech shine uit 2015 geeft soms tijdens het doortrekken vanuit zijn 4 en 5 (snelheid +/-90) naar bv 120. een trilling in de motor, als je het gas los laat en weer intrapt is het weg. Ben bij de garage geweest (40000 beurt) maar de auto geeft bij uitlezing geen probleem aan en dus weten zij het niet. wel hebben ze de bougies vervangen omdat dat het probleem zou kunnen zijn en deze moeten toch met de 50000 gewisseld worden. Het probleem is echter niet verholpen. Het vervelende is dat ik er ook niet de vinger op kan leggen wanneer hij het precies doet. hoeveel officiële terugroepacties zijn er al geweest. ik ben alleen terug geroepen voor de motorkapvergrendeling.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 03 juli 2017 08:34 PM
  [ # 1 ]

is dit dan ook bergop of zwaar beladen? of gaat het getril ook samen met een tja ramelend geluid, of je met een blik spijkers rameld, een slechte benzine, of een half defecte pingelsensor zou hier dan de oorzaak van kunnen wezen,

Profiel  
 
Peerke_32
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-2011

Gepost: 03 juli 2017 08:44 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor de snelle reactie, maar het probleem doet zich soms weken niet voor en dan 2 keer achter elkaar. onbelast vlakke weg. de trilling lijkt het meest op het in een te hoge versnelling weg willen rijden anders kan ik het niet omschrijven. het is niet gekoppeld aan een geluid

Profiel  
 
RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 14-05-2005

Gepost: 06 juli 2017 03:24 PM
  [ # 3 ]

Mijn C4 (130 THP motor) heeft dit verschijnsel ook. Het treedt best vaak op, maar het is niet goed te reproduceren (en al helemaal niet met de monteur van de garage erbij!). Het is in elk geval geen storing. Ik denk dat het iets met het motormanagement te maken heeft (bv. een regelalgoritme dat onder bepaalde omstandigheden in een instabiele situatie komt). Volgens de garage is er geen software update beschikbaar.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook