C4 Cactus zonder airbumps?
reinoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-2017

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 Shine
Gepost: 03 juli 2017 11:41 AM

In een recent bericht van autoexpress lijkt citroen afstand te willen doen van airbumbs op de Cactus. Dan kun je net zo goed een Golfje kopen…toch?

voor het bericht zie:
http://www.autoexpress.co.uk/citroen/c4/99902/new-citroen-c4-cactus-to-ditch-crossover-look-in-reshaped-range

Afbeelding Bijlagen
cactus_zonder_stekels.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 03 juli 2017 12:18 PM
  [ # 1 ]

zou voor mij ook een reden zijn niet meer bij Citroen te shoppen. De airbumps van de nieuwe C3 zitten te laag dus die komt ook niet op mijn lijst te staan. Het enige wat ik zou kunnen doen is net voor de modelwisseling het huidige model aanschaffen.
Het is bijzonder jammer dat Citroen zo klanten gaat mislopen. Ze zullen niet veel nieuwe klanten trekken met zo’n airbump loos model. Daar is veel te veel aanbod voor bij andere merken.
Ik heb het ook al nagevraagd bij vrienden die ook een Cactus hebben. Die overwegen ook naar een ander merk over te stappen als Citroen de airbumps laat gaan.
Ik hoop dat ze een een keuze openlaten met de airbumps op de juiste plek.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 03 juli 2017 12:43 PM
  [ # 2 ]

Bij de nieuwe C3 zijn de bumps optioneel. Kan me niet voorstellen dat ze de bumps bij de C4 Cactus dan helemaal laten vallen, zal gewoon optioneel worden, net als bij de C3.

Anders kies je inderdaad veel makkelijker voor een dertien in een dozijn VAG bak

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 03 juli 2017 01:02 PM
  [ # 3 ]

VAG bak? echt niet. Nee dan maar iets betrouwbaars als een Toyota Yaris…...Wel een grijze natuurlijk….

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
reinoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-2017

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 Shine
Gepost: 03 juli 2017 02:18 PM
  [ # 4 ]

Volgens een Franse website kunnen er nog kleine airbumbs blijven, zie: http://www.largus.fr/actualite-automobile/nouvelle-citroen-c4-cactus-restylee-2017-ne-lappelez-plus-cactus-8556391.html

Afbeelding Bijlagen
citroen-c4-2017-vue-av-redimensionner.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 03 juli 2017 02:40 PM
  [ # 5 ]

Dit lijkt meer op bescherming voor de ander maar niet voor jezelf. Dan kunnen ze net zo goed worden weggelaten.
Het is of alles of niets. Lijkt de politiek wel halfslachtige oplossingen…...

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 04 juli 2017 07:42 AM
  [ # 6 ]

Volgens ik vernomen heb, zou de Cactus de huidige C4 moeten vervangen die tussen nu en een 2 tal jaren zou verdwijnen. De Cactus zou dan ook meer moeten gaan gelijken op de huidige C4, dus lager komen te staan en klassieker worden.  En dus ook de airbumps zouden verdwijnen.  En wellicht zou deze al eind dit jaar kunnen geboren worden.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 juli 2017 08:21 AM
  [ # 7 ]

De originele C4 Cactus had van mij ook wel lager gemogen, heb dat nooit begrepen, dat ziet er zo toch veel beter uit met degelijk gevulde wielkasten.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gepost: 04 juli 2017 11:00 AM
  [ # 8 ]

Ik vind de Cactus er toch zeker niet lelijker op worden. Wel eens dat het minder uitgesproken is.

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 04 juli 2017 11:44 AM
  [ # 9 ]

Ik vind het nieuwe model van de Cactus net hetzelfde als de nieuwe C3, zie het nut niet om de Cactus dan nog op de markt te brengen.  Vernieuwend zal deze volgens mijn mening niet zijn.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 juli 2017 12:34 PM
  [ # 10 ]

Groter en ruimer als de C3.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 04 juli 2017 02:42 PM
  [ # 11 ]

Precies, hij is wel stuk ruimer en een grotere instaphoogte!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 06 juli 2017 12:48 PM
  [ # 12 ]

een lagere Cactus zou ik al helemaal niet kopen. Hij is nu al eigenlijk net iets te laag. Zeker als je wat oudere mensen meeneemt dan is het uitstappen een beetje lastig.

Ik ben bang dat Citroen meer markt gaat verliezen met de toekomstige verkoop strategie.
De C3 aircross gaat geen potten breken.
In het begin misschien maar het vuurtje zal snel doven. Duur en zonder airbumps.
De concurrentie is enorm.
De c3 is de enige wagen die dan nog leuk is.

Dan die nieuwe Cactus zonder airbumps, die zal in de showroom blijven staan net als de huidige C4 die al helemaal niet verkoopt.
Citroen heeft in de afgelopen tijd met de Cactus een hoop klanten bij andere merken weggesnoept. Mede door de airbumps.
Die klanten gaan weer ergens anders shoppen.
Jammer, Citroen moet een keuze mogelijk maken om de airbumps te bestellen. en dan niet zo’n strookje onderaan de deur maar op de hele deur zoals nu.
Ik zag op buitenlandse fora ook al veel commentaar op het achterwege laten van de airbumps.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 06 juli 2017 10:44 PM
  [ # 13 ]

Het is zeer aannemelijk dat de Cactus volledig gerepositioneerd zal worden.
Dat komt allereerst omdat de auto toch over de gehele linie beperkt succesvol is gebleken. In 3 jaar zijn er 250.000 stuks verkocht terwijl van de 2008 en Captur de verkopen 2 tot 3 keer zo hoog zijn.
Daarnaast wordt de C4 begin 2018 uit productie genomen omdat het te kostbaar wordt om de auto nog aan te passen aan de nieuwe Euro norm.
Bovendien moet er iets met de huidige Cactus gebeuren omdat deze anders heel veel te lijden zal krijgen van de C3 Aircross.
Het lijkt erop dat er een tussenmodel komt afgeleid van de Cactus dat beschouwd moet worden als een overgangsmodel naar de nieuwe C4 in 2020. De auto wordt beter uitgerust en afgewerkt, met een keus aan moderne motoren en voorzien van de nieuwe schokdempers. Of er nog airbumps op zullen zitten is niet duidelijk.
De vraag is of de oude Cactus nog zal blijven bestaan. Dat is op zich best mogelijk, maar feit is dat deze auto altijd zo typisch is geweest dat er ook veel kopers door werden afgeschrikt.
We kunnen wel zeggen dat we dit nieuwe beleid niet verstandig vinden en dat we dan geen Citroen meer kopen. Feit is dat er omzet moet worden gedraaid en dat dat met de huidige Cactus onvoldoende lukt. De wereld bestaat uit meer dan alleen Citroen adepten. Ook de bejubelde C6 heeft het niet gehaald en de laatste jaren werden nog nauwelijks hydropneumatische Citroens verkocht.
Laten we maar afwachten met welke verrassing Citroen zal komen…

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 07 juli 2017 04:41 PM
  [ # 14 ]

Verhelderend stukje Amsterdam, natuurlijk is het even wachten op de volgende editie of tussen model van de Cactus.
Maar toch, ik was net een stuk aan het rijden in mijn Cactus en zag achter mij en voor mij, een Cactus.
Let op ze waren zwart. Toen er nog een zwarte Cactus de weg over stak begon bij mij een lampje te branden.
Niet op het dashboard maar in mijn hoofd.
Waarom worden er toch zoveel zwarte Cactussen verkocht?
Zou het dan toch zijn omdat het contrast kleiner is omdat je de airbumps minder ziet?
Immers wanneer je een witte met zwarte of bruine airbumps ziet rijden dan is het contrast groot.
Maar de Cactussen zijn wel de showroom uitgevlogen in het begin en zeker de mensen die de eerste Cactussen kochten waren zeer gecharmeerd van de wagen.
En dan rijdt hij ook nog eens zeer goedkoop, wat ik een erg sterk punt vind van de Cactus.
Wegenbelasting, verbruik dat is perfect.
Ruimte heb je ook en iedereen die mee rijdt is zeer enthousiast over de layout van het dashboard. En echt ik heb nog niemand gehad die ging voelen of het dashboard van hard kunststof is.
Ik ben heel erg blij met mijn Cactus dus het was voor mij een hele teleurstelling dat dit concept op de schop moet.
Maar goed het is net als op tv, de kijkcijfers bepalen, dus goede, maar weinig bekeken programma’s, verdwijnen.
Weet je wat ik wel denk dat de Cactus wel weer eens een klassieke Citroen kan worden.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook