6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Simmke: Citroën DSpécial
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 juli 2017 10:06 PM
  [ # 76 ]

Van onder af is makkelijkste, dan hoef je niets te demonteren. Goed op assteunen zetten, want je gaat helemaal onder de auto werken.
Op je plaatje no 16
Niet moeilijk: gewoon een slang die aan elke kant op een tuitje geschoven zit en met een slangklem vast zit. Maar je kan er niet zo goed bij, dus dat is de uitdaging.
Nadeel van 8 mm benzine slang is dat het ene tuitje inderdaad 8 mm is, maar de andere ik dacht 10. Dus een originele treiterslang heeft aan de 2 kanten een andere inwendige diameter.
LHM loopt niet uit het vat, omdat de pijp die in het vat uit komt boven het vloeistof niveau uit komt. Dan kan de LHM dus nooit terug lopen.
Om het wat makkelijker te maken: koop 2 goede slangklemmen en een flexibele “schroevendraaier” met aan het een eind een dop die op de moer van de slangklem past.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 03 juli 2017 10:26 PM
  [ # 77 ]

Bij moi was slang nr 16 lek wat volgens moi dan ook de treiterslang is. slang gewoon bestellen bij Citro-Classique. wat ook belangrijk is om goede slangklemmen te gebruiken. het is een klus die lastig bijkomen is maar niet onmogelijk om alleen te doen. Voorkant omhoog zetten en bodemplaat los schroeven. daarna lekker prutsen om er van onder en van boven bij te komen. succes grtz. Marcel van der Snoek ( is indeed mijn achternaam)

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 03 juli 2017 10:28 PM
  [ # 78 ]

zie nu net pas de reactie van Egbert en die klopt als een zwerende vinger.(heeft mij ook geholpen bij dit probleem )

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 04 juli 2017 11:21 PM
  [ # 79 ]

Vanavond even de tijd genomen om de bodemplaat los te halen en alles eens rustig te bekijken.

De boosdoener is inderdaad de treiterslang. Alleen is deze niet in de bocht gescheurd, maar bij de slangklem aan de andere kant. Een nieuwe slang is al besteld en hopelijk snel in huis.

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2017 09:21 AM
  [ # 80 ]

Neem straks een slangeklem die niet in je rubber snijdt zoals de gene op de foto wel doet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 09 juli 2017 07:28 PM
  [ # 81 ]

Zo, vandaag eindelijk de treiterslang vervangen. Verse slangklemmen gebruikt, met rubbertjes ertussen voor de bescherming.
Dat viel me allemaal best mee Smile

Alleen rest me nu de vraag: hoeveel LHM vul ik bij?

Het peil in het buisje aan het voorraadvat komt tot +- halverwege, net boven het “max” streepje.
Als ik in het vat kijk zit aan de ene kant van het tussenschot de LHM tot bijna boven, aan de andere kant slecht tot een kwart.

Moet het vaatje aan beide kanten van het tussenschot vol? Of moet ik het niveau aflezen met draaiende motor en zegt het peil in dat slangetje nu eigenlijk niet omdat het systeem niet op druk is?

Alvast bedankt!

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 09 juli 2017 07:33 PM
  [ # 82 ]

Het LHM peil controleren doe je met draaiende motor in de hoogste rijstand. Niveau aflezen in het slangetje kijkend naar de min/max die op het vaatje staan.

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 09 juli 2017 10:28 PM
  [ # 83 ]

Wederom bedankt!
Ik moest net geen 2 liter bijvullen.
Ze rijdt nu weer als een zonnetje, en kurkdroog Very Happy

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook