2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Handrem / ASB / ESP / ASR emissie storing - handrem storing
C_4_GP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Ambiance
Gepost: 16 februari 2012 12:30 PM
  [ # 16 ]

Voor velen die hiervoor gepost hebben is dit mosterd na de maaltijd, maar wellicht het noemen toch waard.

Ik heb een C4 GP (2.0 HDI) die de mankementen vertoonden zoals eerder genoemd: eerst storing handrem, een minuutje later gevolgd door storing emissiesysteem, ABS en noem het maar op. Na het losmaken van de accupolen, tot tien tellen en weer vastmaken, kreeg ik ‘m van de handrem maar ik kreeg hem er niet meer op. Geen punt als je alleen even naar huis wilt, maar zo makkelijk kwam ik er niet vanaf. De bak schakelde niet meer verder dan de derde versnelling en deed dit met zo veel geweld dat hij toch is weggesleept.
En uiteraard “een storing die we nog niet eerder hebben gezien”. Na drie (!) dagen zoeken waren ze eruit, het was de ABS computer. Omdat ik op deze site al heel wat gelezen had over wat het zoal NIET kon zijn heb ik gereageerd dat als het de ABS computer is, deze vervangen dient te worden, maar als het hem niet is ik hem ook niet ging betalen (meer dan 1600 Euro voor alleen het onderdeel). Een dag later kwamen de excuses, het waren twee draadjes die een halve meter achter de accu in de kabelboom kortsluiting veroorzaakten. Een reparatie van een dubbeltje dus eigenlijk. Er zitten een aantal draden niet goed in de kabelboom en dit zit zo in elke C4, zelfs degeneen die nu nog van de band rollen. Fijn is dat.

De mijne moet nog heel wat credits terugverdienen wat betreft betroubaarheid maar hij rijdt nog altijd beter dan alles wat ik ooit reed dus nu de eerste 2 ton erop staan ga ik voor de volgende 2. Aan de bedrading zal het niet meer liggen…

Profiel  
 
hogie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 18-07-2007

Gepost: 12 oktober 2013 03:27 PM
  [ # 17 ]

Zelfde storing, oorzaak zou zijn?? , de bandenspanning van een band was te laag, waardoor er door de ABS verschillende waarden gemeten werden.
Blijf het een vreemde oorzaak vinden,dat door een lagere bandenspanning ( 1,5 bar was de band) alle toeters en bellen gaan werken.
Lekker veilig gevoel als je een keer door een spijkertje oid rijdt en je band loopt langzaam leeg op de snelweg.

Profiel  
 
avdij
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 01-06-2016

Gepost: 26 juli 2017 02:59 PM
  [ # 18 ]

Beetje late reactie maar toch: dit heb ik net aan de hand gehad met de 2.0 HDi GP C4, 280K km.

Alle beschreven foutmeldingen traden op nadat de accu tijdelijk was los geweest.
Ging niet weg na diverse starts en 150 km.

De oplossing bleek hier te zijn: regenereren van het roetfilter, kennelijk had ik te weinig snelle kilometers gemaakt, want dat zo’n regeneratie cyclus moet toch min of meer vanzelf optreden.

Ritjes van 1200 kilometer met maximaal 120 km/h `in kennelijk niet voldoende.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook