


















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
na 150000km, de gehele voorwiel ophanging vervangen, ivm slijtage, en kapotte rubbers, klapperen van het onderstel,en links een verkeerde camber.
dus draagarmen, stabistangetjes en de achterste stabirubbers, en gelijk de stuurkogels,(die er bij het uitlijnen worden opgezet.
alleen welk merk onderdelen, prijzen lopen uit een van 45 tot 100 euro. van febi tot moog, is er echt zo veel kwaliteit verschil, want ja de Picasso’s zijn nog lang na geleverd in Azie.













Totaal aantal Berichten: 1293
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Bij de auto’s die ik in onderhoud heb gebruik ik altijd Febi,nog nooit negatieve ervaringen mee gehad.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
bedankt maarten, heb even gekeken in hun site, is gewoon duits (made in Germany) dus moet wel goed zitten, en nette prijzen,
Febi is prima, gebruik het ook wel eens voor de wagen.
Alleen bijvoorbeeld Bolk zou ik bij uit de buurt blijven…



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
bart, soms is daar ook geen touw aan vast te knopen, heb vorig jaar een startmotor en dynamo van bolk besteld, gewoon om eens te kijken wat het dan is??? maar waren gewoon valeo parts met bolk sticker erop. hun kopen gewoon ergens in, die de laagste prijs bieden.en dan kan je soms geluk hebben als je die gok durft te nemen, niet dat ik dat doe, leuk als je daar iemand heeft werken die er over kan informeren, dan ben je goedkoop uit als het kwaliteit onderdeel betreft, zo had je bv in de jaren 80, dat de hema, no1 shell olie verkocht, tegen een heel mooie prijs,
maar ga voor de febi, ben dan voor 200euro klaar, en dan nog een bosch remschijf set.A75,-, en uitlijnen 75,- en huren van brug 50,-
ben ik voor 400 euro klaar, en eigenlijk een nieuwe auto. bij een garage zit je gauw richting de 1000,-euro.
Ik zou zeggen, je leven is afhankelijk van het onderstel. Niet alle aftermarket is prut, zelfs soms beter. Maar hoe weten wij dat?
Ook vanwege passingen en het vermijden van pisbakkenstaal zou ik gaan voor wat citroen origineel gebruikt.
Zelf zou ik overtuigd moeten worden op een balie-counter. Dit is origineel en Dit is imitatie, vergelijk maar.
Soms word je bang van het aftermarket pisbakkenstaal, maar soms is het best goed.
Als je de auto nog lang houdt, ga voor origineel en laat het goed doen. Goede garantie en goede service.
Dit zeg ik enkel omdat het onderstel toch iets is wat lekker afgesteld moet kunnen worden en lekker stevig moet zijn.
Zonder zicht op de kwaliteit van het aftermarketspul zeg ik ga voor wat citroen origineel monteerd.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Heeft iemand voor mij een lijst met aantrekkoppel, NM , van de voorwiel ophanging? Alvast bedankt,



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Nou alles is vervangen, ben alleen gegaan voor moog onderdelen, achter vandaag ook de shokdempers vervangen, heb er monroe onder gezet, de oude waren echt op, kon ze zo indrukken toen ze gedemonteerd waren, en duurde wel ruim een minuut eer ie weer was uit geschoven, Zit alleen nog steeds met die wiebel, in de ophanging, of banden, Het is een heel lichte, maar je wordt er wel gek van
Wellicht aandrijfas laten uitbalanceren? Of de wielen AAN de auto laten balanceren.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
een beetje laat maar bedankt grijze muis.had op andere forum inderdaad dit ook gelezen, kwam ook wel bij de 306 voor, deze heeft immers de zelfde onderstel. morgen gaat ie naar de universieele garage, ik heb er alles aan gedaan, maar niks gevonden, ze krijgen van mij maar een uur, niet dat ze in eens komen van ja we hebben 2 uur gezocht en niks gevonden, dit heb ik al eens gehad bij een garage, die kregen van mij 20 euro voor de moeite.



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Nou hij is opnieuw bij de garage geweest, volgens hun zit alles goed, alleen waren de voorbanden, niet fris meer, wist ik ook wel, de wang had droogte scheurtjes, en bouwjaar was 2011, maar ondanks dat zat er nog 4mm+ profiel op, maar er zat ook een kleine hoogteslag in, vers rubber erop, gekozen voor vredestein-giugiaro, 185-15-65. Door de stuggere wang stuurt deze wat scherper dan de Michelin,
Maar even op het probleem terug te komen, de hobbel is nog niet geheel weg, je merkt het nu minder door de nieuwe band, maar als ik bij 100km,p.uur het gas loslaat voel je hem weer, Ik verdenk de aandrijf assen, al vertonen ze geen speling,
Is er bekend dat de aandrijfassen voor dit soort storingen kunnen zorgen? Want ja waar is het eind, probeer de juiste diagnose te vinden,
beremans schreef:Nou alles is vervangen, ben alleen gegaan voor moog onderdelen, achter vandaag ook de shokdempers vervangen, heb er monroe onder gezet, de oude waren echt op, kon ze zo indrukken toen ze gedemonteerd waren, en duurde wel ruim een minuut eer ie weer was uit geschoven, Zit alleen nog steeds met die wiebel, in de ophanging, of banden, Het is een heel lichte, maar je wordt er wel gek van
Beremans, hoe zijn de Moog draagarmen bevallen?
Ik ben ook de klos, speling op de fuseekogels (na 200K) Lijkt me niet al te moeilijk om te vervangen…
Die van mij zijn van gietijzer, maar inderdaad flinke prijsverschillen tussen de merken.
Trouwens,de moer waarmee het “middelste” ophangpunt vastzit, zit dat vast in het subframe?
Ik kon zo gauw niet zien hoe je de moer kan tegenhouden als je de bout wilt losdraaien…
...wat een toeval allemaal. ik ga volgende week alle rubbers op de draagarmen wisselen, de wiellagers vóór, koppelstangen van de stabilisatie en de bijbehorende rubbers. shocks, assen en fusees zijn nog okay. Wat rest zijn de rubbers van de achterste shock’s. hopelijk daarna verlost van alle reutels…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Ja, die moer zit min of meer vast in het subframe; gewoon de bout losdraaien.
Tip: zet eerst die bout waar hij dus scharniert gewoon los zodat de draagarm makkelijk kan scharnieren voor de fuseekogel naar beneden te duwen (deze kan wel enorm vast zitten!)
Mss interessant om te weten; de 2 borgmoeren moet je normaal gezien vervangen, de bout mag je hergebruiken (tenzij krom) van de bevestiging van de fuseekogels. Anders afkeurpunt voor keuring in België, weet niet hoe het in Nederland is?
Wat betreft de kwaliteit…
Als het achterste draagarmrubber niet versterkt is (dus gewone versie), zou ik zeker origineel aanraden. Heb zelf ooit die rubbers vervangen van de wagen van mijn broer door aftermarketspul, 20.000 km en mocht ze er weer uitgooien
Origineel Citroën kost meer, maar is gewoon beter.
Op onderdelen24 staan ook draagarmen voor versterkt chassis en standaard chassis.
Wij hebben een benzine 1.8 16V uit 2000
Welk chassis heeft die?
Als het achterste draagarmrubber niet versterkt is (dus gewone versie),
Bedoel je hier de rubbers mee van de achteras, Groove? Of het draagarmrubber met aluminium ding?
Citroen betrekt dat soort onderdelen misschien ook van een ander bedrijf?