3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
auto start niet, tikkend geluid, startmotor draaid ook niet
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 31 maart 2010 11:06 PM
  [ # 31 ]

Als het een Ducellier spanningsregelaar is kan je deze met wat geduld afstellen. Openmaken, met kleine stapjes aanpassen en na het aandraaien nogmaals de laadspanning meten. Deze wil nog wel een verlopen tijdens het aandraaien. Maar 17 volt opeens lijkt wel erg veel.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2010 11:46 AM
  [ # 32 ]
pieterc schreef:

Als het een Ducellier spanningsregelaar is kan je deze met wat geduld afstellen.

Een Paris Rohne ook hoor…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
takkie swee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009

- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 augustus 2017 04:33 PM
  [ # 33 ]

Ik kwam bij dit draadje uit toen ik eergisteren hetzelfde euvel had: niet starten, tikkend geluid. Ik dacht gelijk: startmotor, maar ff later startte ze wel.
Toen bovenstaande las ben ik gaan meten:
Motor uit meet ik over de accu 13,25 V
Maar als ik de motor start is het 15,0 V
Met choke uit, lampen en blower aan meet ik 15,2 V

Net even teveel dus. Ik verdenk, net als hier boven, defecte Spanningsregelaar. Ik heb deze, Paris Rohne, eruit gehaald.
Kan ik deze nog bij regelen of maar beter een electronische aanschaffen?
Of ben ik te snel en moet ik meer onderzoek doen?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 augustus 2017 11:34 AM
  [ # 34 ]

Het is maar wat je wilt. Een hedendaagse wisselstroomdynamo heeft een ingebouwde regelaar.
Einde alle ellende. Maar niet origineel.
Dat is een keuze.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
takkie swee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009

- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 augustus 2017 02:55 PM
  [ # 35 ]

Ik heb al 1-2-3 dus zo origineel is het al niet meer. Geen gezeur meer klinkt ook aantrekkelijk.
Aan de andere kant, mij dynamo laadt nog prima bij en die digitale spanningsregelaar gaat in een conventioneel doosje, dus dan líjkt het nog origineel, is het niet?

Wat verklaart trouwens dat tikkende geluid en weigering startmotor? En hoe kan het dat het een half uur later wel weer werkt?

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 augustus 2017 04:46 PM
  [ # 36 ]

Een tik bij het starten en een startmotor die toch niet draait is meestal een moeilijk schuivende start Solenoïde.

Voor de werking van een startmotor zie

http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Startmotor/startmotor.htm

Profiel  
 
takkie swee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009

- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 augustus 2017 06:05 PM
  [ # 37 ]

Ok, snapput, maar heeft dus niets met de spanningsregelaar van doen. Ik zal tzt ook de startmotor moeten vervangen.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 augustus 2017 09:29 AM
  [ # 38 ]

of nog eerst de startsolenoide gangbaar maken; contacten reinigen en droog smeren (grafiet of teflon).

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook